fallback

YouTube вижда бъдещето си в Азия

Видео платформата залага на локално съдържание, което привлича не само местните потребители

19:04 | 26.04.17 г.

YouTube залага много на Азия, като агресивно се опитва да разшири своето локално съдържание за региона, докато онлайн видео платформата заплашва да засенчи телевизията по гледаемост в САЩ, заяви главният бизнес директор Робърт Кинкъл.

Говорейки от централата на Google в Сингапур, той коментира, че инерцията, набрана с растежа на броя нови потребители и ръста на приходите в Азия, подчертава ключовите възможности за компанията, пише CNBC.

Видео платформата на Alphabet се радва на трицифрен растеж в региона по всички показатели, включително време на гледане, само през последната година.

"Азия не само има най-голям брой хора, но в следващите няколко десетилетия нейните страни ще имат най-големи БВП“, коментира още Кинкъл.

Виетнам, Тайланд, Япония и Индия вече се класират сред 10-те топ пазара с най-голяма гледаемост. Само в Индия има 500 YouTube канала, които са преминали границата от 100 хил. абоната в рамките на година, посочва директорът.

Надявайки се да се възползва от набраната инерция, платформата представи функции, които са насочени към специфичните нужди на региона. YouTube първо пусна офлайн функцията си в Индия през 2014 г., преди да я предложи в още 80 пазара в глобален мащаб. Наскоро платформата пусна и приложението YouTube Go в Индия. То позволява на потребителите да гледат видео съдържание офлайн. По-рано тази година компанията пусна и нов инструмент в Малайзия – Video Checkup Tool, за да помогне на потребителите да проверят качеството на мобилните данни на различните телекомуникационни доставчици.

Специфичните за региона продукти имат за цел да помогнат да се достигне до потребителите с ограничена връзка до интернет и по-слабо потребление на данни, като част от по-широката инициатива за „следващия милиард“ потребители онлайн.

Освен че се опитва да направи платформата по-достъпна за азиатските потребители, уебсайтът инвестира в локално съдържание за своята абонаментна услуга YouTube Red, стартирана през 2015 г.

Пример за това е ново риалити шоу, в което участва корейската поп група Big Bang. Това е първото шоу, което платформата насочва специално към Азия. То носи името „Run, Big Bang Scout” и съвпада с 10-годишнината на групата. Бандата е съставена от петима членове и вече има повече от 7,1 млн. абонати на канала си в YouTube.

Въпреки че платформата не разкрива конкретни данни, източници твърдят, че нейното насочване от безплатно търсене към абонаментна услуга е успешно до момента.

Растежът в Азия до голяма степен идва и заради желанието на предлагащите съдържание да достигнат до световната публика. Около 90% от времето, отделено за гледането на видеа с корейски поп, идват от зрители извън Южна Корея.

Благодарение на факта, че потребителите на YouTube гледат по повече от 1 млрд. часа видео на ден, платформата вече е на път да изпревари телевизията по гледаемост.

Но бързата експанзия на компанията води до проблеми, свързани с растежа. Големи рекламодатели като АТ&T, Verizon и Volkswagen наскоро изтеглиха рекламите си от платформата, след като част от рекламите се появиха в клипове с екстремистко съдържание. Оттогава компанията направи няколко промени, включително даде на рекламодателите по-голям контрол върху това къде се позиционират рекламите им в платформата и други услуги на Google.

Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:58 | 11.09.22 г.
fallback