fallback

Великобритания обмисля по-строги правила за онлайн рекламите в Google и Facebook

Огромното влияние на интернет гигантите предполага необходимостта от по-сериозна регулация

20:00 | 18.12.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Британският регулатор на конкуренцията изглежда е готов да спести на Google и Facebook по-задълбочено разследване на господството им на пазара на онлайн реклама, но отбеляза, че е необходима по-строга регулация, за да се ограничат всички негативни последици, предава Ройтерс.

Ангажимент от правителството за регулаторна реформа и глобално предизвикателство към контрола на технологичните гиганти е направило препоръките по-подходящи, посочва Competition and Markets Authority (CMA), допълвайки, че „големи“ не е задължително да значи „лоши“. 

CMA твърди, че Google е генерирала повече от 90% от всички приходи от реклама в търсачки във Великобритания през 2018 г., достигайки сума от около 6 млрд. паунда, а на Facebook се е паднала около половината от дисплейната реклама за миналата година.

Въпреки че са пуснали иновативни и ценни продукти и услуги на пазара, има опасения, че това може да има негативни последици за потребителите на услугите им, а хората не чувстват да имат контрол над данните си, когато използват платформите.

"Повечето от нас посещават социални мрежи и интернет търсачки всеки ден, но как работят тези фирми може да бъде мистерия“, коментира главният изпълнителен директор на CMA Андреа Косчели.

Facebook твърди, че е „напълно ангажирана“ с участие в консултациите на CMA и с това да продължи да носи ползите на технологиите и адекватната реклама на потребителите във Великобритания.

Социалната мрежа твърди, че предоставя инструменти, които да помагат на хората да контролират данните си и да ги трансферират към други услуги.

Вицепрезидентът на Google за Великобритания и Ирландия Ронан Харис също заяви, че ще продължи работа с регулатора и правителството.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:25 | 09.09.22 г.
fallback