fallback

Alibaba подготвя Ден на самотните сърца без много фанфари

Тази година компанията се бори с регулаторните ограничения и се насочва към цели, свързани с устойчивост

15:59 | 01.11.21 г.

Годишното събитие за пазаруване на Alibaba Group Денят на самотните сърца ще премине с по-малко ентусиазъм тази година, след като гигантът в електронната търговия поставя приоритет на рентабилността пред еуфорията около годишния бум на продажбите. Това се случва в момент, в който Пекин не спира да призовава бизнесът да се бори за „общия просперитет“, предава Ройтерс.

През 2020 г. Alibaba разшири най-големия фестивал за онлайн продажби, както го нарича, от еднодневно събитие на 11 ноември до 11-дневен маратон по пазаруване с участието на известни личности. Поръчките тогава достигнаха 74 млрд. долара, а сумата се виждаше как расте в реално време на голям екран.

Този път обаче събитието ще се проведе във време на по-голям регулаторен контрол върху най-големите китайски компании, включително Alibaba, и призива да промотират „общия напредък“. През 2021 г. Alibaba официално обяви, че ще се бори за „устойчиво развитие“ и „приобщаване“.

Въпреки че стриймингът на звезди и големи намаления все пак ще играят голяма роля в тазгодишното събитие, приоритет този път е насърчаването на „екосъобразното потребление“ и „подкрепата за уязвимото население“.

По думите на главния маркетинг директор Крис Тун компанията се фокусира върху устойчивия растеж. Той обаче не разкрива дали този път Alibaba ще показва яркия надпис с брутния обем на продадените стоки в реално време.

Ситуацията за най-големите платформи за електронна търговия в Китай, особено за Alibaba и основателя ѝ Джак Ма, се промени значително, след като под ръководството на президента Си Дзинпин правителството предприе действия срещу злоупотребите на бизнеса.

Миналата седмица китайските регулатори разкриха, че са казали на сайтовете за онлайн търговия, че трябва да се справят със спама при подготовката за Деня на самотните сърца. Освен това са подготвили списък с отговорности, с който се очаква, че платформите ще се съобразят.

През септември Alibaba заяви, че ще инвестира 100 млрд. юана (16 млрд. долара) до 2025 г. в подкрепа на „общия просперитет“, а през октомври пусна версия на своята платформа за онлайн търговия Taobao, насочена към по-възрастното население.

За тазгодишния Ден на самотните сърца компанията твърди, че с партньори ще разработи нови продукти, които имат по-малък въглероден отпечатък, и обеща да направи благотворителни дарения заедно с някои покупки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:47 | 13.09.22 г.
fallback