Годишното събитие за пазаруване на Alibaba Group Денят на самотните сърца ще премине с по-малко ентусиазъм тази година, след като гигантът в електронната търговия поставя приоритет на рентабилността пред еуфорията около годишния бум на продажбите. Това се случва в момент, в който Пекин не спира да призовава бизнесът да се бори за „общия просперитет“, предава Ройтерс.
През 2020 г. Alibaba разшири най-големия фестивал за онлайн продажби, както го нарича, от еднодневно събитие на 11 ноември до 11-дневен маратон по пазаруване с участието на известни личности. Поръчките тогава достигнаха 74 млрд. долара, а сумата се виждаше как расте в реално време на голям екран.
Този път обаче събитието ще се проведе във време на по-голям регулаторен контрол върху най-големите китайски компании, включително Alibaba, и призива да промотират „общия напредък“. През 2021 г. Alibaba официално обяви, че ще се бори за „устойчиво развитие“ и „приобщаване“.
Въпреки че стриймингът на звезди и големи намаления все пак ще играят голяма роля в тазгодишното събитие, приоритет този път е насърчаването на „екосъобразното потребление“ и „подкрепата за уязвимото население“.
По думите на главния маркетинг директор Крис Тун компанията се фокусира върху устойчивия растеж. Той обаче не разкрива дали този път Alibaba ще показва яркия надпис с брутния обем на продадените стоки в реално време.
Ситуацията за най-големите платформи за електронна търговия в Китай, особено за Alibaba и основателя ѝ Джак Ма, се промени значително, след като под ръководството на президента Си Дзинпин правителството предприе действия срещу злоупотребите на бизнеса.
Миналата седмица китайските регулатори разкриха, че са казали на сайтовете за онлайн търговия, че трябва да се справят със спама при подготовката за Деня на самотните сърца. Освен това са подготвили списък с отговорности, с който се очаква, че платформите ще се съобразят.
През септември Alibaba заяви, че ще инвестира 100 млрд. юана (16 млрд. долара) до 2025 г. в подкрепа на „общия просперитет“, а през октомври пусна версия на своята платформа за онлайн търговия Taobao, насочена към по-възрастното население.
За тазгодишния Ден на самотните сърца компанията твърди, че с партньори ще разработи нови продукти, които имат по-малък въглероден отпечатък, и обеща да направи благотворителни дарения заедно с някои покупки.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?