fallback

Мобилни оператори възнамеряват да блокират онлайн рекламата

Концерните искат да накарат Google, Yahoo и Сие да споделят част от рекламните си приходи с тях

10:07 | 15.05.15 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Как може с реклама по смартфоните да се печелят пари? Този въпрос занимава големи интернет компании, като Google и Yahoo. Мобилните оператори пък се питат как могат да получат нещо от тези пари, след като предоставят основата за този бизнес.

За да дадат израз на настояването си, редица оператори обмислят, според материал на Financial Times, да блокират онлайн рекламата на мобилни устройства в своите мрежи.

Един европейски оператор вече е инсталирал необходимия софтуер в своите центрове за данни и възнамерява да го включи до края на 2015 г., съобщава вестникът. Технологията за това е доставена от израелския старт-ъп Shine. Говорител на компанията е потвърдил пред вестника, че компанията работи съвместно с няколко мрежови оператори, но без да назовава имена. Единият от тях имал 40 млн. клиенти. Милиони мобилни потребители по целия свят ще могат още в края на 2015 г. да блокират рекламите в устройствата си, каза говорителят на Shine. „Ако технологията се наложи, това може да предизвика фундаментални промени върху рекламната индустрия".

Подобна стъпка може да доведе до сериозен спад на постъпленията на интернет концерни като Google  или Yahoo. Според пазарни анализатори през 2015 г. за мобилна реклама ще бъдат похарчени около 69 млрд. долара – три пъти повече отколкото преди две години.

Рекламите под формата на платени новини, каквито се показват от Facebook или Twitter, няма да бъдат засегнати от плановете на операторите.

Високопоставен мениджър на европейски оператор заявява пред вестника, че компанията иска да предостави първоначално на клиентите възможността за ползване на услуга без реклами. Но също така се обмисля и радикална стъпка, която мениджърът нарече "бомба". С нея рекламите могат да бъдат блокирани наведнъж за цяла мрежа с милиони клиенти. Идеята зад този проект е да се принудят Google и Сие да споделят приходите от реклама, пише FT.

Телекомуникационните компании критикуват отдавна, че интернет компаниите печелят много пари от мрежите им, без да допринасят за високите разходи за инфраструктура. Една възможна блокада на рекламите обаче също така може да повдигне въпроса за нарушаване на принципа на неутралност на мрежата, според който всички данни трябва да се третират еднакво.

Въпреки това обаче мениджърът е заявил, че служители на Google могат да бъдат включени в преговорите. Възможно било примерно блокиране на рекламите само в рамките на час или ден. 

„Неразумно от страна на операторите би било да блокират рекламите“, се казва в изявление на Google. Защото потребителите плащат за пакети с данни, за да ползват различни услуги, а много приложения, видеопредложения или услуги за електронни пощи се финансират именно с реклама, пояснява концернът.   

Още видеа гледайте на сайта на ТВ Bulgaria On Air

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:19 | 13.09.22 г.
fallback