Как може с реклама по смартфоните да се печелят пари? Този въпрос занимава големи интернет компании, като Google и Yahoo. Мобилните оператори пък се питат как могат да получат нещо от тези пари, след като предоставят основата за този бизнес.
За да дадат израз на настояването си, редица оператори обмислят, според материал на Financial Times, да блокират онлайн рекламата на мобилни устройства в своите мрежи.
Един европейски оператор вече е инсталирал необходимия софтуер в своите центрове за данни и възнамерява да го включи до края на 2015 г., съобщава вестникът. Технологията за това е доставена от израелския старт-ъп Shine. Говорител на компанията е потвърдил пред вестника, че компанията работи съвместно с няколко мрежови оператори, но без да назовава имена. Единият от тях имал 40 млн. клиенти. Милиони мобилни потребители по целия свят ще могат още в края на 2015 г. да блокират рекламите в устройствата си, каза говорителят на Shine. „Ако технологията се наложи, това може да предизвика фундаментални промени върху рекламната индустрия".
Подобна стъпка може да доведе до сериозен спад на постъпленията на интернет концерни като Google или Yahoo. Според пазарни анализатори през 2015 г. за мобилна реклама ще бъдат похарчени около 69 млрд. долара – три пъти повече отколкото преди две години.
Рекламите под формата на платени новини, каквито се показват от Facebook или Twitter, няма да бъдат засегнати от плановете на операторите.
Високопоставен мениджър на европейски оператор заявява пред вестника, че компанията иска да предостави първоначално на клиентите възможността за ползване на услуга без реклами. Но също така се обмисля и радикална стъпка, която мениджърът нарече "бомба". С нея рекламите могат да бъдат блокирани наведнъж за цяла мрежа с милиони клиенти. Идеята зад този проект е да се принудят Google и Сие да споделят приходите от реклама, пише FT.
Телекомуникационните компании критикуват отдавна, че интернет компаниите печелят много пари от мрежите им, без да допринасят за високите разходи за инфраструктура. Една възможна блокада на рекламите обаче също така може да повдигне въпроса за нарушаване на принципа на неутралност на мрежата, според който всички данни трябва да се третират еднакво.
Въпреки това обаче мениджърът е заявил, че служители на Google могат да бъдат включени в преговорите. Възможно било примерно блокиране на рекламите само в рамките на час или ден.
„Неразумно от страна на операторите би било да блокират рекламите“, се казва в изявление на Google. Защото потребителите плащат за пакети с данни, за да ползват различни услуги, а много приложения, видеопредложения или услуги за електронни пощи се финансират именно с реклама, пояснява концернът.
Още видеа гледайте на сайта на ТВ Bulgaria On Air


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
преди 10 години Обърнете внимание как невежите не разбират, че се случва преместване на прозореца на Овертон. Следващата стъпка е да добавят още няколко реда код и да блокират "вредното" съдържание.Технологията за филтриране на Интернет вече я имат (по същество блокирането на реклами е точно това), не могат да се оправдават, че ще струва скъпо на потребителите.Честито цензуриране! И простолюдието се радва - ще блокират сайтовете на педофилите, вещиците, терористите и имащите неправилно мнение. Двойноплюсдобре! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Хаха, намериха им цаката как да ги точат големите :D Лошото обаче е че това ще повиши цените на рекламата и от там и на продуктите, тъй като в цената на продуктите, влиза и цената на рекламата. Някакъв hi-tech вариант на изнудване се получава :) То между другото и сега има програми които блокират рекламите, и отблокират само на този който си плаща тлъсто. При мобилнте ОС обаче е по-трудно да се направят такива приложения, даже не знам дали е възможно и затова централно от мрежовия оператор направо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Дано им забранят на мобилните оператори подобни некоректни практики, защото това ще наруши неутралитета на интернет! Мобилните оператори да си взимат такси от потребителите и нека се издържат от тях! отговор Сигнализирай за неуместен коментар