fallback

КЗП забрани на телеком да крие условия, засягащи клиенти на предплатени услуги

Премълчаването им е причина клиентът да губи определени суми по текущата си сметка

11:44 | 07.10.15 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на един от мобилните оператори да прикрива в търговските си обекти съществена информация, свързана с това, че при купуването и ползването на предплатен пакет услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по своята сметка, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност, съобщават от комисията.

От КЗП посочват още, че телекомът няма право повече да прилага въпросната нелоялна търговска практика. Съгласно Закона за защита на потребителите за нарушението се предвижда санкция до 30 000 лева. 

От комисията са извършили проверка в офис на мобилния оператор, която е установила, че компанията не предоставя информация за сроковете на валидност на сумата в предплатената карта и условията за продължаването ѝ.

Информацията може да бъде открита единствено на интернет страницата на телекомуникационния оператор. Но в търговския обект има единствено неактуално ръководство за употреба на пакета за предплатени услуги. Според него картата се дели на два периода. Единият е активен и в него абонатът може да получава и да генерира обаждания и кратки текстови съобщения в период от 12 месеца от датата на активиране. Вторият е допълнителен (пасивен) и с него е възможно само приемането на обаждания и съобщения през последния 13-и месец.

Съгласно старите условия при презареждане с 10 лв. клиентът удължава с година активния период на своята предплатена карта, а пасивния – с един допълнителен месец.

Операторът предлага въпросния предплатен пакет съобразно предходно действалите условия, които са по-благоприятни от новите, тъй като са давали възможност на потребителя с еднократно купуване на пакета да оползотвори сумата по картата през целия активен период на нейната валидност – 12 месеца, но тези условия не са актуални.

От КЗП посочват още, че така търговецът създава погрешно впечатление у клиентите си за периода на валидност на картата и на сумата по нея, което пък води до решение за покупка, което е възможно да не бъде взето без използването на заблуждаващата практика.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:05 | 14.09.22 г.
fallback