fallback

КЗП: Телекомите не може да отказват на абонатите прекратяване на договорите

Ако съдът потвърди решенията на комисията, потърпевшите от действието на тези практики могат да претендират за обезщетения по съдебен ред

13:25 | 18.01.16 г.
Автор - снимка
Създател

Комисията за защита на потребителите (КЗП) е забранила на два от телекомите да отказват, без каквито и да било договорни или правни основания, на абонатите си прекратяване на контрактите си с тях. Това съобщи комисията в прессъобщение.

В момента операторите обжалват заповедите. 

Единият от тях отказва разтрогване на договорните отношения, ако клиентът му не подаде заявлението за прекратяване точно в обекта, в който го е сключил. Оказва се обаче, че подобна уговорка не е залегнала в условията на оператора, с които потребителят се съгласява при обвързването си с търговеца.

Другият телеком пък принуждава потребителите да отправят типови предизвестия за прекратяването на контракта. Независимо, че общите условия на дружеството допускат писменото предизвестие да бъде подадено, както по образец, така и в свободна форма, на практика търговецът изисква от абоната си да попълни бланка, която се предоставя в търговските му обекти. Освен това заявлението трябва да се подаде точно месец преди изтичането на договора, като в противен случай той не се прекратява.

Тези действия на търговците неоснователно създават трудности на потребителите и представляват нелоялни търговски практики, смятат от КЗП. Комисията е категорична, че те следва да бъдат преустановени.

В случай, че съдът потвърди решенията на контролния орган, потърпевшите от действието на тези практики могат да претендират за обезщетения по съдебен ред.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:34 | 13.09.22 г.
fallback