fallback

Android разширява доминацията си на пазара на таблети

Пазарният дял на мобилната операционна система на Google достига 67 на сто през второто тримесечие

13:25 | 30.07.13 г. 8
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Android увеличава дела си на световния пазар на таблети през второто тримесечие с 15,6 пункта до 67 процента. Продажбите се увеличават според най-новите данни на Strategy Analytics с 87 на сто до 34,6 милиона единици. Като цяло производителите са доставили в периода между април и юни 51,7 милиона таблета, което представлява увеличение от 43 процента в сравнение със същия период на миналата година.

За успеха на Android през последните години Strategy Analytics „обвинява“ хардуерните партньори на Google като Samsung и Amazon, както и собствената гама Nexus на Google. Също така и т. нар. пазар White-Box (устройства без фирмена маркировка, на които търговците могат да сложат всяко лого) постига, въпреки нарастващия ценови натиск, доста добри резултати. Без да се броят тези производители, пазарът е нараснал през второто тримесечие с около 47%.

Apple е продал през второто тримесечие 14,6 милиона iPad, с 14 процента по-малко, отколкото преди година. Пазарният дял на IOS намалява съответно с 18,9 пункта до 28,3%. 

„През същото тримесечие година по-рано се появи първият iPad с Retina дисплей, което може отчасти да обясни спада, защото през това тримесечие не е имало нови модели", каза Питър Кинг, директор на подразделението за таблети на Strategy Analytics. Той обаче е очаквал заради пускането в продажби на iPad Mini, който не се продаваше преди една година, по-високи продажби от тези 14,6 милиона единици.

От слабостта на Apple са се възползвали преди всичко таблетите с Windows. Техният пазарен дял е нараснал с 4 пункта до 4,5%, което съответства на 2,3 милиона продадени таблета. През третото тримесечие делът на Windows вероятно ще продължи да се увеличава, защото Microsoft намали цената на Surface RT със 150 долара, се казва в проучването. "Те все още не са евтини, а по-скоро се доближават до момента, в който ще станат конкурентоспособни". Един от проблемите е все още малкият брой на наличните приложения. В допълнение - има твърде малко стимули за разработчиците, които искат да работят за платформата.

Според Strategy Analytics BlackBerry OS не играе на практика никаква роля на световния пазар на таблети. Нейният дял се понижи до 0,2% през второто тримесечие. Преди една година делът все още бе 0,9 на сто. В края на юни канадската компания отмени обещаната актуализация за таблетите PlayBook с операционната система BB10. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:32 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още