IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Третата платформа: Управление на бизнес процеси в облака

Облакът ни предоставя опростен достъп навсякъде и по всяко време до пълната функционалност на приложенията, с които сме свикнали да боравим ежедневно

09:08 | 22.05.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

В днешно време компаниите, особено в технологичния сектор, все по-често използват облачните технологии, вместо да купуват нови компютри и софтуер за нови IT проекти. През 2013 г. те са похарчили 131 млрд. долара за облачни услуги, показва анализ на Gartner. За 2014 г. тази сума ще достигне 174,2 милиарда долара, и цели 235 млрд. долара за 2017 г., което ще е троен ръст от похарчените 78,2 млрд. долара през 2011 г.,  прогнозира проучване на пазарната компания IHS.

През последните няколко седмици публикувахме интервюта с ключови мениджъри на SAP в желанието си да покажем големите предимства на „третата платформа“ за бизнеса -  големите аналитични възможности (big data) и облачните технологии. Роб Симпсън, Михал Табаковски, Паскал Стренад и Мартин Арнолд разказаха за облачните софтуерни решения на SAP за управление на различните корпоративни процеси.

SAP HANA Enterprise Cloud (HEC)

SAP предоставя на клиентите  си  възможността да качат своя SAP Business Suite, Business Warehouse или вътрешно разработени приложения върху управлявана облачна среда, поддържана от SAP т.е. HEC. Този инструмент е разработен с най-високите възможни стандарти за сигурност, оперативна ефективност и достъпност. HEC предлага на клиента гъвкавостта да увеличава или свива капацитета, които бизнесът му изисква, като по този начин значително намалява риска и предлага възможността за правилно изчисление на необходимите инвестиции в технологични решения, използвани за множество проекти. HEC предоставя разходно-ефективно решение и предлага на клиента достъп до най-модерната технологична платформа, съществуваща днес. В допълнение към традиционните търговски организации, HEC предлага на Start-up-и и ISV компаниите (независими разработчици и търговци на софтуер) изключително изгоден достъп до платформа за развитие на иновациите на SAP.

CRM on Cloud

От ранните дни на CRM тези решения винаги са имали челна позиция, що се отнася до възприемането на нови технологии, комуникационни канали или методи за поставяне – така че тяхното разгръщане в облака изобщо не е изненада. Естеството на бизнес процесите, подкрепяни от Customer Relationship Management решенията, винаги е изисквало допълнителни възможности, когато си е „взаимодействало“ със софтуера …

Някой беше казал, че когато става въпрос за разрешаването на бизнес проблеми за клиента, технологиите са най-полезни когато станат изцяло невидими за крайния бизнес потребител.

Чрез предлагания от SAP облачен CRM компаниите могат да скалират богат набор от функционалности за продажби, маркетинг, услуги, без да трябва да се съобразяват със системната архитектура. Мобилните приложения могат просто да бъдат свалени от публично наличните сайтове (като AppStore за iOS устройствата) и всичко, което потребителят трябва да направи, за да „конфигурира“ приложението,е да предостави линк, водещ към правилната системна зона.

Всичките персонализиране и трансфер на данни ще се случат автоматично, на заден план. Това е много удобен начин да се подсилят съществуващите решения, без да се инвестира в хардуер, бази данни, поддръжка, администрация, т.н. И все повече и повече компании в последно време намират това за изгодно решение.

Cloud - HR

Водещи анализатори прогнозират, че до 2015 г. три-четвърти от всички абонати на HR системи ще използват приложения, базирани на облака. Услугата Cloud - HR стъпва зад логиката „доброто бизнес изпълнение е най-добрият път към успеха“. Като избере правилните системи, процеси и инструменти в управлението на човешките ресурси, всеки мениджър може да приобщи служителите си към бизнес стратегията на компанията и да доведе до подобряване на производителността. Когато служителите се представят добре, неминуемо започват да пристигат резултати, като растеж на компанията, намаляване на оперативните разходи, както и увеличаване на маржовете на печалба. HR Cloud интегрира служителите в стратегията на компанията и разпределя времето им върху правилните задачи, като оптимизира работата на цялата организация чрез идентифицирането на точните хора, ускорявайки бизнес резултатите чрез получаване на точната информация. В крайна сметка HR Cloud позволява да управлявате бизнеса си по-добре.

Ариба

Мрежата Ариба е най-голямата бизнес мрежа в света. Предназначението и е да свързва бизнес партньорите – било то банки, доставчици, клиенти или потенциални клиенти – така, че те да взаимодействат, разменят и извършват бизнес помежду си с лекота. В зависимост от това в коя държава сте, Ариба ще дефинира дали решението е съвместимо с местните закони. С Ариба имате най-широкото портфолио по отношение на целия процес анализ-доставчик-договор-плащане, актуален поглед върху разходите ви и управление на фактури и документи.

Иновациите на третата платформа ще са главен двигател на ИКТ индустрията през следващите години, прогнозира анализаторската компания IDC. Те ще допринесат за 75% от бизнес растежа в световен мащаб, като разходите за ИКТ ще се увеличат от 3,2 трилиона долара през 2013 г. до 5,3 трилиона долара през 2020 г. У нас настъпването на новата ера обещава да последва бързо хода на този процес. Редица дейности ще стъпят на новите бизнес модели. Резултатите от промяната няма да настъпят незабавно, което обуславя и едно от предизвикателствата на прехода.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:46 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
бай Промо
преди 9 години
Отн.:Облаци, митове и легендиМит No.1:Облакът предоставя опростен достъп навсякъде и по всяко време до пълна функционалност на приложениятаОблакът претоварва комуникационната мрежа с тавтологични комуникации и достъпът изобщо не е 'опростен'Мит No.2: днес главна роля при взимане на решения за купуване на продукти са мениджърите, управляващи бизнес процесиС други думи ИКТ решения се вземат от ИКТ тотално-неграмотни лица, които няма как да не 'оправят' нещата. И колко от тези 'мениджъри' са в състояние изобщо да формализират офлайн бизнес-процеси в годен за ползване вид?Мит No.3: облачните услуги водят до намаляване на съпътстващите разходи, до намаляване на оперативните разходи и до по-голяма надеждност и сигурност на информациятаНяма такъв случай в бизнеса някой да си е намалил разходите от непрекъснати и безмислени наеми и накрая нищо. А за 'надеждността' и 'сигурността на информацията' няма да коментираме-това е все едно да си повериш овцете за пазене на местната вълча глутница
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още