fallback

Новите конзоли удвоиха печалбата на Electronic Arts

Приходите в дигиталното подразделение скачат с 28 на сто до 482 млн. долара за първото тримесечие

10:55 | 23.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският производител на игри Electronic Arts отчете солиден ръст на печалбата си през първото си фискално тримесечие, възползвайки се от големия интерес на потребителите към видео игрите за най-новото поколение конзоли, пише Wall Street Journal.

Нетната печалба се увеличава с 51 на сто спрямо същия период година по-рано, докато приходите скочиха с 28%.

Electronic Arts отчете нетна печалба за периода, приключващ на 30-и юни, от 335 млн. долара, или 1,04 долара за акция, в сравнение с 222 млн. долара година по-рано, или печалба от 71 цента за акция.  Приходите се увеличават до 1,2 млрд. долара от 949 млн. за същия период на миналата година.  

Компанията допълва своите резултати с тези, които изключват отложените приходи от онлайн игри и други елементи, като таксите за преструктуриране.

Без еднократните ефекти компанията отчита печалба от 19 цента за акция и приходи в размер на 775 млн. долара. Консенсусната прогноза на анализаторите бе за загуба от четири цента за акция при приходи от 713,15 млн. долара, твърдят от Thomson First Call.

Същевременно концернът заяви, че отлага пускането на един от ключовите си продукти – видео играта, наречена „Battlefield Hardline” от октомври за началото на 2015 г.

Като причина за това от Electronic Arts посочват желанието си да направят подобрения, вдъхновени от потребителските предложения към тестовата версия на играта. Отчасти в резултат от това компанията понижи финансовите си очаквания за фискалната година. 

Производителят понижи очакванията си цялата фискална година и сега прогнозира нетната печалба за акция да е 1,78 долара, по-малко от предварително прогнозираните 2,37 долара на акция, а приходите ѝ да достигнат 4,3 млрд. долара, спряно по-рано очакваните 4,38 млрд. долара.

Новите конзоли – Playstation 4 на Sony и Xbox One на Microsoft, излязоха на пазара през миналата есен и това накара производителите на видео игри да си поставят  нови цели, свързани с продажбите. Electronic Arts обяви, че остава най-добре продаващият производител на видео игри за новите конзоли в Северна Америка и Европа.

Шутър играта „Titanfall” и футболната „FIFA 14” са сред движещите сили, стоящи зад представянето на компанията през току-що приключилото тримесечие.

Резултатите на Electronic Arts са се повлияли и от нарастващите продажби на платени дигитални услуги, включително от нейните мобилни игри, както и от дигиталните доставки на игри за компютри и конзоли. 

Приходите в дигиталното подразделение скачат с 28 на сто до 482 млн. долара за периода, докато продажбите на пакетирани игри скачат повече от двойно до 293 млн. долара, поясни производителят.

Базираната в Калифорния компания продължава да се фокусира все по-ясно върху по-малък брой хитови игри. През последната фискална година тя пусна 11 големи заглавия, в сравнение с 13-те, които представи през предходната. Плановете ѝ са да намали още повече този брой. Освен това тя се опитва да засили дигиталната дистрибуция на игрите си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:25 | 05.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още