fallback

Продажбите на App Store са нараснали с 50% през 2014 г.

Въпреки големия пазарен дял на Android, потребителите на iOS са тези, които плащат повече за мобилни приложения

10:46 | 09.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Apple има ясен бизнес модел – тя произвежда хардуер, продава го под формата на висок клас продукти и прибира печалбата. Бързият растеж на нейния App Store започва да променя тази формула, пише Wall Street Journal.

Apple твърди, че общите приходи от закупени приложения от App Store са нараснали с 50% миналата година от над 10 млрд. долара през 2013 г. Това означава, че продажбите на App Store са достигнали около 15 млрд. долара. Apple запазва 30 цента от всеки долар, който бива платен за приложение в App Store, благодарение на което се е сдобила с 4,5 млрд. долара през 2014 г.

Това е относително малък дял от годишните продажби на компанията, които възлизат на 183 млрд. долара. Но растежът на онлайн магазина е изключително бърз, а според анализаторите приходите на Apple през миналата година са се увеличили с 10 на сто, посочва CapitalIQ.

Нетната печалба на Apple за фискалната година, приключила през септември 2014 г., достигна 39,5 млрд. долара.

Apple обяви резултатите, добавяйки че е платила на разработчиците на App Store повече от 10 млрд. долара.

В миналото компанията беше критикувана за това, че разчита на стотици хиляди работници в Китай, които изграждат основните ѝ продукти, включително смартфона iPhone. Фирмата започна да прави в САЩ някои продукти с по-малки обеми като компютъра Mac Pro.

Apple твърди, че е създала директно или индиректно повече от 1 млн. работни места в САЩ. Около две трети от работещите за Apple са разработчици на програми за iPhone, iPad и iPod.

Компанията пусна App Store през 2008 г., само година след като представи първия iPhone. Магазинът проправи пътя на новата ера софтуер за мобилни устройства и даде на Apple преднина в привличането на разработчици за нейната софтуерна платформа.

През последните години обаче Google успешно се конкурира с нея, благодарение на операционната система Android. Близо 84% от смартфоните, продадени през третото тримесечие на 2014 г., работят с Android, докато тези с iOS на Apple са едва 12%, посочва компанията за проучвания IDC.

Въпреки големия пазарен дял на Android, потребителите на iOS харчат много повече за приложения. Компанията за анализи App Annie посочва, че потребителите на Android са свалили с 60% повече приложения през третото тримесечие от тези на Apple, но приходите на App Store са с 60% по-големи от тези на Play Store на Google.

През юни 2014 г. Google заяви, че е платила повече от 5 млрд. долара на разработчици за предходните 13 месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:00 | 02.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още