fallback

Смарт телевизорите на Samsung ще показват съдържание от iTunes на Apple

Сделката между двата конкурента показва стремежа на американската компания да насочи все повече към услугите

10:03 | 07.01.19 г.
Автор - снимка
Създател

Технологичните гиганти Apple и Samsung обявиха сделка, която до неотдавна щеше да изглежда немислима: производителят на iPhone ще започне да предлага филми и телевизионни предавания чрез iTunes на телевизорите на своя конкурент, предава Bloomberg.

Анонсираният преди началото на годишното технологично изложение CES в Лас Вегас  ход от неделя демонстрира усилията на Apple за развитието на технологичната компания към медийни услуги, докато продажбите на джаджи, като iPhone, продължават да се свиват. Това е „още едно доказателство, че Apple е склонна да промени подхода си „първо хардуера“ и да работи с трети страни за увеличаване на приходите от услуги“, казва Джейн Мюнстер, дългогодишен наблюдател на Apple. Миналата седмица, след като Apple шокира инвеститорите, признавайки, че продажбите на iPhone няма да отговорят на очакванията за празничното тримесечие, компанията подчерта рекордните приходи от услуги в размер на 10,8 млрд. долара за тримесечието. „Ако услугите наистина станат ключова част от растежа на Apple като един от малките светли лъчи в иначе тъмния период на растеж, то Кук и Сие трябва да удвоят броя на партньорите за съдържание и дистрибуция“, твърди Дан Айвс, анализатор в Wedbush Securities. Apple и Samsung бяха във война в продължение на около седем години за патенти за смартфони, а Apple обвиняваше конкурента си в копирането на дизайна на iPhone. След многобройни искове и присъдени милиони долари за Apple двете компании в крайна сметка сключиха споразумение през юни 2018 г., прекратявайки съдебния процес. Отвъд съдебните дела компаниите все още поддържат и близки партньорства, като Apple разчита на Samsung за редица компоненти, като екрани в най-новите модели iPhone от високия ценови клас, но са преплетени и в жестоко съперничество. Двата концерна се съревновават на пазара за мобилни телефони, а през последните години Apple предприе редица стъпки да се откаже от Samsung, като разработи собствена бъдеща технология за екрани и процесори за устройствата си.

"Сделката показва, че може би Apple не гледа на Samsung като на враг, с когото е свикнал", пише Майкъл Гартенберг, бивш маркетинг директор на Apple. „Има и други неща, за които Apple и Samsung трябва да се тревожат. Или с други думи - врагът на врага ми е мой приятел“.

Добавянето на iTunes към телевизорите на Samsung се случва само няколко седмици, след като Apple отвори Apple Music за Amazon Echo. През 2015 г., когато стартира своята услуга за стрийминг на музика, компанията пусна версия за Android. През 2003 г. Apple отвори iTunes за компютри с Windows, за което съоснователят на Apple Стив Джобс заяви, че е „подаване на чаша ледена вода на някой в ада”.

Дебютът на Apple Music на Amazon Echo и Android устройствата имаше бизнес смисъл. Apple Music се основава на придобиването на Beats Music през 2014 г., която бе известна и със своята мултиплатформена музикална услуга.

Apple също така се стреми бързо да увеличи броя на своите потребители, тъй като се опитва да се конкурира на пазара с Spotify, а пускането на услугата в най-популярната операционна система за смартфони в света и в услугата за гласов контрол ще помогне за това, както и генерирането на допълнителни 10 долара на месец от клиент.

Това също така дава възможност за достъп на потребителите на хардуер, различен от този на Apple, до продуктите на компанията, като потенциално ги подтикне и към устройствата на Apple, когато стане време за надграждане.

Този ход ще даде на Apple още един източник на приходи за хора, които купуват филми и телевизионни предавания чрез iTunes, и дава възможност за още един потенциален слот за компанията, в който да предлага услугата си за оригинално видео съдържание, която планира да представи още през тази година.

За да се конкурира с предложенията за оригинално съдържание на Netflix и Amazon Prime, които съществуват от няколко години, Apple ще се нуждае от възможно най-голям обхват. Телевизорите на Samsung държат 33% от пазара на смарт телевизори през миналата година, като надминаха Vivo, LG и Sony, показват данни на Statista.

Според Мюнстер сделката също така сигнализира, че Apple няма предстоящи планове да навлезе в телевизионния бизнес, продавайки харфуер, тоест телевизори. Отварянето на iTunes за телевизори Samsung означава, че потребителите на телевизори Samsung вече не се нуждаят от закупуване на Apple TV, за да получат достъп до съдържанието на Apple. Сделката включва и поддръжка за AirPlay, което означава, че потребителите на iPhone ще могат да прехвърлят видео съдържание от своите телефони към телевизорите на Samsung.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:39 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още