С размера на обувките си 49 или 50 в зависимост от кройката, Боб Щутц изобщо не влиза в магазините, защото там има твърде ограничен избор. Мениджърът поръчва обувките си винаги в интернет. Но той не е напълно доволен от онлайн магазините. Често получава реклами за красиви обувки по имейл, които са достъпни само до размер 46. Това го кара да се чуди: „Поръчвам там от векове, те трябва да знаят какво мога и какво не мога да купя“.
Подобни проблеми засягат Щутц не само като потребител и частно лице. Като президент той оглавява отдела за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) в германския концерн SAP, който разработва софтуер за спечелване на нови клиенти и подкрепа за тях.
Сега той организира поглъщане, което би трябвало да улесни персонализирането на рекламата в онлайн търговията на дребно: Листнатата на водещия германски борсов индекс компания Dax възнамерява да поеме австрийско-американския маркетинг специалист Emarsys, пише германският бизнес ежедневник Handelsblatt.
На пазар, на който SAP се конкурира със Salesforce, Adobe и Oracle, това е "голяма стъпка напред", заяви изпълнителният директор Кристиан Клайн в четвъртък. Производителят на софтуер не коментира цената на облачния специалист; според оценки от индустрията и финансови източници тя трябва да бъде между 500 млн. и 1 млрд. евро. Сделката трябва да приключи през четвъртото тримесечие.
С платформата на Emarsys компаниите могат да се обръщат към клиентите чрез различни канали като онлайн магазини, социални мрежи, имейли и SMS, но също така и по телефон, и - поне такова е обещанието - персонализирано и в реално време. „Компаниите и търговските марки трябва да могат да общуват с клиентите по начина, по който те искат“, казва Щутц. Досега SAP не е разполагала с такова решение, което да идентифицира клиентите по различни канали.
Според пазарния анализатор Forrester Emarsys е един от водещите доставчици в областта на „Cross-Channel Campaign Management“. Производителят на софтуер предлага широка гама от продукти: Той обхваща всички фази на маркетинга, от печелене на нови клиенти до бонус програми, и използва изкуствен интелект, за да отправя автоматично препоръки към маркетинговите отдели. Съществуват и специални решения за определени индустрии като търговията на дребно и пътуванията.
Потенциалът е внушителен: Emarsys има около 2300 клиенти по целия свят, включително Samsonite, Swiss, Puma и Sky, показват данни на Forresters. Редовно плащаните такси за облачните услуги възлизат на около 100 милиона долара годишно.
С това SAP укрепва своята CRM област (въпреки че SAP предпочита термина “клиентско изживяване”). На този пазар конкурентът Salesforce е номер едно с голяма преднина. Производителят на софтуер от Сан Франциско увеличи пазарния си дял до 18,4% през миналата година. SAP, от друга страна, загуби клиенти през този период и с дял от 5,3% на практика е наравно с Oracle (5,2%), следван от Microsoft (3,7%) и Adobe (3,6%). Огромното послание на бившия директор на SAP Бил Макдермот да „преоткрие“ сегмента и да изпревари лидера на пазара в рамките на няколко години не звучи особено обещаващо две години по-късно. Междувременно американската компания (Salesforce) дори струва повече на борсата от конкурента ѝ от Dax.
Но с приходи от около 50 млрд. долара пазарът е голям и разнообразен - с безброй специални дисциплини - софтуерът за външни доставчици например е също толкова важен, колкото и онлайн маркетингът. В електронната търговия SAP е един от водещите доставчици заедно със Salesforce и Oracle, откакто придоби специализирания Hybris. Компанията сега смята да засили този бизнес с новото поглъщане.
Освен това SAP планира да свърже платформата за комуникация с клиентите с бизнес софтуера. Групата от DAX е лидер на пазара в този сегмент, който експертите наричат ERP. Фирмата може да използва историята на поръчките на даден клиент за рекламната кампания и да предлага само продукти, които се предлагат в правилния размер (например обувки с номер 50).
„Веднага след като трансакцията приключи, искаме да дадем възможност на нашите клиенти и техните марки да свързват безпроблемно данните на клиентите с всички други бизнес данни, включително данните от обратната връзка с клиентите“, обясни главният изпълнителен директор на SAP Клайн. Последните идват от дъщерното дружество Qualtrics, които SAP възнамерява да върне скоро на борсата.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски