fallback

Умните колонки вече не държат да бъдат командвани

Целта на производителите е да направят устройствата проактивни

18:34 | 15.05.21 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Google и Amazon.com експериментират с функции за умните си устройства за дома, така че те проактивно да помагат на потребителите, вместо да чакат да бъдат активирани чрез гласова команда, пише Wall Street Journal.

Най-новото устройство на Google – Nest Hub, автоматично ползва радар, за да следи моделите на съня на потребителите всяка нощ, след като те настроят функцията. Колонката използва микрофони и сензори за звук, светлина и температура, за да следи за кашляне, хъркане и други фактори, които могат да повлияят на това колко добре спи човек.

Amazon Echo Show 10 автоматично мести дисплея си, за да вижда потребителя, дори и да не изпълнява задача, за която това е нужно, като показването на рецепта на екрана.

Проактивни или не, функциите на умните устройства за дома трябва да отговорят на реалните нужди на хората, а не да пълнят продукта с ненужни и потенциално объркващи инструменти, твърди Аштън Юдал, който е старши продуктов мениджър в Google. Компанията е разработила сензорна технология за проследяване на съня например, защото нейни проучвания са показали, че потребителите често забравят да ползват или да заредят носимите устройства за следене на съня, или смятат въпросните джаджи за неудобни, допълва той.

Amazon и Google се надяват, че преживяванията ще им помогнат да се конкурират за потребители и по-пълно да интегрират устройствата си в живота на хората.

През пандемията насочването на потребителите към умните колонки продължи да нараства. Около 94 млн. души в Съединените щати са притежавали поне една умна колонка през 2021 г., спрямо 76 млн. през 2020 г., сочат данни на Edison Research. 24% от американците разполагат с Echo колонките на Amazon, а 13% - с устройства на Google. Хората, които имат умни колонки, разполагат средно с по 2,3 такива устройства в домакинство, показват данните.

Но макар насочването към колонките да се е увеличило, собствениците на устройства имат склонността да опитват по-малко нови активности с времето, твърдят изследователи. Потребителското преживяване при проактивнитр устройства дава на технологичните компании друга възможност да покажат колко полезни могат да са умните устройства, твърди Том Уебстър, старши вицепрезидент на Edison Research.              

Функции, които създават по-малко пречки при често срещани задачи, са един от начините хората да бъдат насърчени да продължат да изпробват новите възможности на тези устройства, включително чести операции като видео обажданията, коментира той.

„А ако устройството някак невидимо улесняват тези процеси, то това наистина е начинът да се мотивират хората да възприемат ново поведение“, посочва Уебстър.

Но потребителите все още мислят за гласовите асистенти като за активирани от команди инструменти, казват експертите по гласови технологии.

Миналата година Google обяви подобрения за умните си устройства за дома, разполагащи с екрани. Целта е проактивно да се заемат с някои чести задачи. Дисплеят показва различни потребителски интерфейси, които се променят през деня – в един момент показват прогнозата за времето например, или предстоящи срещи в друг. Вечер устройството предлага на потребителите да си починат като слушат успокояващи звуци.

Освен това Nest Hub автоматично уголемява информацията на екрана, когато потребителите се отдалечат от него, и предлага повече детайли, когато се приближат.

Този проактивен подход на технологиите за умния дом все още е в зората си, твърди Тони Рийд, вицепрезидент на Alexa в Amazon.

„Това може да е наистина вълшебно, но също така можете и да объркате нещата“, коментира той. „Ето защо трябва да се уверите, че това, което изграждате, всъщност носи удовлетворение“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:21 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още