fallback

Viber: Искаме да станем суперприложение

Компанията очаква растежът ѝ да се забави и да се върне към нормалните си нива през 2022 г.

12:44 | 20.01.22 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Чат услугата Viber има амбицията да се превърне в суперприложение в следващите години. Това разкри на онлайн събитие за медии Кристина Констандаче, която е главен директор продажби в Rakuten Viber.

Суперприложенията са особено популярни в Азия, но все още не са си проправили път в същия мащаб в други части на света. Viber има намерение да промени това, като заложи на нова стратегия. По своята същност суперприложенията са приложения, обединяващи множество услуги.

Не става дума само за чатове, финанси, предлагане на достъп до услуги в България и по света, но и за онлайн търговия, плащане на сметки и потребителска поддръжка, коментира още Констандаче.

71% от времето, което прекарват на телефона си, потребителите отделят на трите си топ приложения, като над 50% от това време се отделя на една конкретна услуга. Това е и тенденцията, от която иска да се възползва Viber.

„Мисля, че положихме първите основи за превръщането си в суперприложение. Искаме да сме сигурни, че предлагаме перфектна среда, в която бизнесът да общува с клиентите“, допълва тя.

По думите на Констандаче суперприложенията са добре развити в държави, в които потребителите са получили достъп до интернет предимно през мобилни устройства. Тя изтъква Китай и Япония като места, на които се наблюдават подобни тенденции за потребление на суперприложения (WeChat, Line), но допълва, че въпросните пазари имат големи специфики и Viber едва ли ще успее да мине по техния път.

Viber в България

България остава важен пазар за Viber, увериха от компанията. За 2021 г. в услугата у нас са извършени 530 млн. обаждания с обща продължителност от 50 млн. часа. Потребителите в страната са си разменили 700 млн. стикера и 13 млрд. съобщения. 2 млн. пък са създадените Viber Lenses – филтрите с добавена реалност, които според старши директора за Eвропа, Близкия изток и Северна Африка (EMENA) в Rakuten Viber Атанас Райков са начинът, по който компанията достига до младото поколение.

Чатботовете, използвани от български компании, са нараснали с 26% през миналата година, а ангажираността на потребителите е скочила с 30%, разкри Ноа Бар-Шaй, старши директор партньорства в Rakuten Viber.

Чатботове

По думите ѝ бизнесът припознава все повече чатботовете като добра възможност за комуникация с клиентите. Данни, предоставени от Viber, показват, че 73% от потребителите са по-склонни да комуникират с брандовете, ако могат да им пишат, вместо да им звъннат. За 58% от респондентите, участвали в проучването на компанията, чатът е най-бързият начин да стигнат до някой бранд, а 74% предпочитат да си чатят с компания, ако им отговаря реален човек. 77% от компаниите, които са създали чатботове по време на пандемията, планират да продължат да работят в тази посока.

Над 8500 бранда по света вече използват услугата Viber Business Messaging, за да общуват с потребителите, разкрива компанията. Тя наблюдава 71% ръст на доставените в нея съобщения за 2021 г., и 46% скок на броя на новите бизнес акаунти. Прогнозите на Viber са, че този растеж ще продължи и през настоящата година.

Основните индустрии, възползващи се от този инструмент в България, са финанси (39%), търговия на дребно (27%), логистика (19%), храна (6%) и телекомуникации и информационни технологии (5%).

Що се отнася до рекламите, които потребителите са видели във Viber през миналата година, глобалният ръст е 70%, а за България той е още по-голям – 77%.

Растеж

След като през 2020 г. много компании се ориентираха онлайн, за да се свържат с клиентите си след избухването на пандемията, което доведе до огромен ръст на бизнеса на Viber, този възход е продължил и през 2021 г., коментира Констандаче. По думите ѝ през миналата година бизнесът е имал нужда от подкрепа, от качествена поддръжка на дигиталните услуги, които е започнал да предлага. По думите на Констандаче от Viber са доволни от резултатите си за периода от гледна точка изпълнението на целите на компанията.

През 2022 г. Rakuten Viber очаква растежът да се забави и да се върне към нормалните си нива след екстремните ръстове от последните две години.

„Това е нормално и това искаме. То ще ни даде време да работим по продукта, да стабилизираме функциите и отношенията, в които сме инвестирали досега“, коментира още тя. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:13 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Софтуер виж още