IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Слабото представяне на Call of Duty доведе до спад на приходите на Activision

Компанията е очакване на решението на регулаторите за сделката с Microsoft

12:44 | 02.08.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Activision Blizzard, най-големият американски издател на видео игри, отчете приходи, които надминаха очакванията на анализаторите, но коригираните приходи от продажби са се свили с 15% спрямо същия период година по-рано заради по-слабата премиера на последната игра Call of Duty миналата есен и заради недобрата година за гейминг индустрията като цяло, пише Bloomberg.

Activision, която е в процес да бъде придобита от Microsoft, отчете коригирани приходи за второто тримесечие в размер на 1,64 млрд. долара в сравнение със средната прогноза на анализаторите за 1,6 млрд. долара. Коригираната печалба на акция е 47 цента, или с близо 50% по-малко в сравнение с година по-рано и малко под прогнозата на анализаторите, сочат данни, събрани от Bloomberg.

Миналата есен Call of Duty Vanguard, за която Activision каза, че не се е представила толкова добре, колкото се очакваше, имаше колеблив ефект върху фискалната година на компанията. Играта получи лоши отзиви и се сблъска със сериозна конкуренция от нови заглавия, включително от популярните серии Halo и Battlefield.            

През второто тримесечие подразделението Blizzard на Activision пусна Diablo Immortal, нова мобилна игра от екшън поредицата. Китайският партньори на Activision – NetEase, отложи премиерата на Diablo Immortal в най-големия пазар за мобилни приложения с около месец, посочвайки, че се нуждае от допълнително време. В крайна сметка тя беше пусната на 25 юли. Activision не даде данни за представянето на Diablo заедно с отчета си.

Индустрията за видео игри е изправена пред една по-бавна година, докато се бори с проблемите с веригата на доставките на хардуер, които засягат конзолите, както и с инфлацията и липсата на големи хитове. Интересът към гейминга също така намаля с разхлабването на мерките за овладяване на Covid-19 и хората започнаха да излизат повече навън. Разходите в индустрията за видео игри се очаква да спаднат с 8,7% тази година според доклад на NPD Group.

Activision каза, че очаква приходите и печалбата ѝ на акция „да останат по-ниски спрямо предходната година през второто полугодие“. Цената на акциите на компанията се повиши с по-малко от 1% по време на следборсовата търговия до 80,45 долара.

Call of Duty Modern Warfare II – ново предложение от поредицата – ще бъде пусната на 28 октомври.

Activision заяви, че също така ще предложи ранен достъп до Overwatch 2 на 4 октомври. Плановете са Diablo IV да се появи през следващата година, обяви компанията.

Базираното в Санта Моника, Калифорния, студио е увеличило броя на разработчиците си с 25% спрямо година по-рано, отчасти заради придобиването на бостънската компания за игри Proletariat и на базираната в Швеция фирма за изкуствен интелект Peltarion. Въпреки това заяви, че остава нясно с рисковете, включително тези, свързани с пазара на труда и икономическите условия“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:36 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още