IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Snapchat отключва чатбота си с изкуствен интелект за всички потребители

Досега MyAI бе достъпен само за абонатите на платената услуга Snapchat+, която струва 3,99 евро на месец в Европа

15:10 | 20.04.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Създателите на приложението за снимки Snapchat се включват в актуалната тенденция за чатботовете. Услугата ще направи текстовия бот MyAI достъпен за всички потребители безплатно, както обяви съоснователят и главен изпълнителен директор Айвън Шпигел в сряда. С MyAI потребителите могат да разговарят така, сякаш разговарят с истински човек - а също така могат да добавят бота към текстови чатове с приятели.

Досега MyAI беше достъпен само за клиентите на абонаментната услуга Snapchat+, която струва 3,99 евро на месец в Европа. За тях сега има още една нова функция: ако изпратят снимка на чатбота, софтуерът връща съответстваща картина, която е генерирал. Подобно на добре познатия чатбот ChatGPT, MyAI се основава на технология от стартъпа OpenAI.

Такъв софтуер за изкуствен интелект генерира собствено съдържание въз основа на огромни количества информация, която е обработил при обучението си. При текстовете например програми като ChatGPT преценяват дума по дума как трябва да продължи изречението.

MyAI може да помогне на потребителите да опознаят повече части от приложението Snapchat, като им препоръча лещи, които могат да добавят ефекти към снимки и видеоклипове, или да използват функцията на картата на приложението, за да им препоръча места за посещение в реалния свят, каза в интервю за Ройтерс Шпигел. 

„Това е първият път, в който въвеждаме изкуствен интелект в комуникацията, която е в основата на нашата услуга", каза той. „Хората наистина използват MyAI като творчески инструмент". 

Възможността MyAI да отговаря на потребителите със собствени изображения, генерирани от изкуствен интелект, ще бъде налична първо в Snapchat+, която е достигнала 3 милиона абонати, заявиха от Snap.

С нарастването на броя на чатботовете с изкуствен интелект нараснаха и опасенията за това дали ИИ може да плагиатства публикувани произведения, да предоставя неточна информация или да връща вредни отговори на запитвания. Snap заяви, че е добавила нови предпазни мерки към My AI, включително временно ограничаване на достъпа на потребителя до чатбота, ако той многократно му задава неподходящи или вредни въпроси.

Операторът на Snapchat Snap също така иска да използва повече своята технология за виртуално напасване извън собственото си приложение. В сряда базираната в Санта Моника, щата Калифорния, компания представи и нови AR огледала, които могат да бъдат инсталирани в магазините, за да помогнат на клиентите виртуално да пробват дрехи или да видят кои аксесоари биха подхождали на облеклото им. Една от идеите зад това е, че хората могат по-добре да съставят списък с потенциални покупки, преди да ги пробват в пробните на магазините, казва Джил Попелка, отговорният мениджър на Snap за функцията. В момента такива огледала се тестват във веригата магазини Men's Warehouse в САЩ. Nike също използва огледалата в някои магазини, съобщиха от Snap.

Огледалата са част от корпоративното подразделение, което Snap стартира миналия месец, за да помага на други компании да създават AR изживявания за собствените си приложения и уебсайтове. Тази дивизия може също така да помогне на Snap да диверсифицира дейността си отвъд цифровата реклама, която понастоящем съставлява по-голямата част от приходите ѝ. 

Новината, обявена на годишната среща за партньорите на компанията в родния ѝ град Санта Моника, щата Калифорния, е изказана в неудобен момент за Snap, тъй като предизвикателствата пред рекламния ѝ бизнес намаляват приходите. Миналата година компанията съкрати проекти, които не допринасят за увеличаване на продажбите или потребителите, или за технологията за изкуствена реалност.

Същите видеофилтри, които дават на потребителите на приложението Snapchat виртуални кучешки ушички в съобщенията до техните приятели, могат да се превърнат в продукти, които бизнес клиентите намират за ценни.

„Когато мислим за създаване на възможност за приходи, основният ни фокус в началото винаги е върху ангажираността", каза Шпигел. „Наистина представихме нови начини хората да изразяват себе си, а после това ни помогна да инвестираме допълнително в технологията и да отключим всякакви нови преживявания“, добави той, цитиран от Bloomberg. 

Snap има забележима история, когато става въпрос за продажба на хардуер. Тя се отказа от работата по своята камера за летящи дронове Pixy - петгодишен проект, който беше прекратен само няколко месеца след стартирането му. Компанията също така стесни обхвата на разработката на своите очила с камера Spectacles миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:11 | 20.04.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още