Акциите на Netflix поскъпнаха с повече от 9% в четвъртък, след като компанията разкри подробности за новото си абонаментно ниво, поддържано от реклами, които показват, че бизнес моделът започва да се изплаща.
Тази седмица стрийминг услугата съобщи, че има пет милиона активни потребители месечно за по-евтината си опция, поддържана от реклами, а 25% от новите ѝ абонати се регистрират за този абонаментен план в районите, където той е достъпен, предава CNBC.
Актуализацията се случи по време на първото представяне на Netflix пред рекламодатели в сряда, когато Netflix за първи път участва в така наречените Upfront презентации на индустрията. Тази година водещи медийни компании, сред които NBCUniversal н Comcast и Discovery на Warner Bros. изтъкнаха в своите презентации възможностите за стрийминг, поддържан от реклами.
Netflix стартира опцията си, базирана на реклами, в края на 2022 г., след тримесечия на застой в ръста на абонатите, което доведе до спад на цената на акциите на компанията.
Компанията публикува смесени финансови резултати през последното си тримесечие, но заяви, че е добавила 1,75 млн. абонати. Netflix също така се подготвя за по-широкото въвеждане на ограничението за споделяне на пароли - още един ход за увеличаване на приходите си.
Медийните компании, които някога се фокусираха върху увеличаването на броя на абонатите на своите новосъздадени стрийминг услуги, сега насочиха вниманието си към това да направят бизнеса си печеливш. За тази цел някои от тях намаляват разходите за съдържание и залагат на рекламни модели.
Миналата седмица, когато Disney отчете финансовите си резултати, главният изпълнителен директор Боб Айгър отбеляза, че компанията разглежда поддържаната от реклами опция на своята стрийминг услуга Disney+ като друг начин да помогне на стрийминг бизнеса да достигне рентабилност. През тримесечието Disney+ загуби четири милиона абонати.
Рекламното ниво на Netflix, което струва 6,99 долара на месец и включва реклами с продължителност 15 или 30 секунди преди и по време на съдържанието, бележи обрат за ръководството на компанията, което дълго време заявяваше, че няма да поставя реклами в платформата.
Netflix стартира опцията за реклами в партньорство с Microsoft. По-късно тази година нейното съдържание ще бъде оценено от Nielsen, за да помогне на рекламодателите да разберат по-добре обхвата му.
Скоро след стартирането на услугата основателят на Netflix и бивш главен изпълнителен директор Рийд Хейстингс призна, че бавно е започнал да приема рекламата в платформата. Когато Netflix стартира рекламното ниво през ноември, то беше с 1 долар по-евтино от поддържаните от реклами опции на Disney+ и Hulu.
Съизпълнителният директор на Netflix Тед Сарандос заяви, че в бъдеще компанията вероятно ще предлага множество абонаментни планове с реклами, подчертавайки потенциала за добавяне на повече абонати.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна