IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Акциите на Netflix се изстреляха с 9% след ръст на рекламната версия

Компанията вероятно ще предлага множество абонаментни планове с реклами, подчертавайки потенциала за добавяне на повече абонати

08:56 | 19.05.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Michael Nagle/Bloomberg
Снимка: Michael Nagle/Bloomberg

Акциите на Netflix поскъпнаха с повече от 9% в четвъртък, след като компанията  разкри подробности за новото си абонаментно ниво, поддържано от реклами, които показват, че бизнес моделът започва да се изплаща.

Тази седмица стрийминг услугата съобщи, че има пет милиона активни потребители месечно за по-евтината си опция, поддържана от реклами, а 25% от новите ѝ абонати се регистрират за този абонаментен план в районите, където той е достъпен, предава CNBC.

Актуализацията се случи по време на първото представяне на Netflix пред рекламодатели в сряда, когато Netflix за първи път участва в така наречените Upfront презентации на индустрията. Тази година водещи медийни компании, сред които NBCUniversal н Comcast и Discovery на Warner Bros. изтъкнаха в своите презентации възможностите за стрийминг, поддържан от реклами.

Netflix стартира опцията си, базирана на реклами, в края на 2022 г., след тримесечия на застой в ръста на абонатите, което доведе до спад на цената на акциите на компанията.

Компанията публикува смесени финансови резултати през последното си тримесечие, но заяви, че е добавила 1,75 млн. абонати. Netflix също така се подготвя за по-широкото въвеждане на ограничението за споделяне на пароли - още един ход за увеличаване на приходите си.

Медийните компании, които някога се фокусираха върху увеличаването на броя на абонатите на своите новосъздадени стрийминг услуги, сега насочиха вниманието си към това да направят бизнеса си печеливш. За тази цел някои от тях намаляват разходите за съдържание и залагат на рекламни модели.

Миналата седмица, когато Disney отчете финансовите си резултати, главният изпълнителен директор Боб Айгър отбеляза, че компанията разглежда поддържаната от реклами опция на своята стрийминг услуга Disney+ като друг начин да помогне на стрийминг бизнеса да достигне рентабилност. През тримесечието Disney+ загуби четири милиона абонати.

Рекламното ниво на Netflix, което струва 6,99 долара на месец и включва реклами с продължителност 15 или 30 секунди преди и по време на съдържанието, бележи обрат за ръководството на компанията, което дълго време заявяваше, че няма да поставя реклами в платформата.

Netflix стартира опцията за реклами в партньорство с Microsoft. По-късно тази година нейното съдържание ще бъде оценено от Nielsen, за да помогне на рекламодателите да разберат по-добре обхвата му.

Скоро след стартирането на услугата основателят на Netflix и бивш главен изпълнителен директор Рийд Хейстингс призна, че бавно е започнал да приема рекламата в платформата. Когато Netflix стартира рекламното ниво през ноември, то беше с 1 долар по-евтино от поддържаните от реклами опции на Disney+ и Hulu.

Съизпълнителният директор на Netflix Тед Сарандос заяви, че в бъдеще компанията вероятно ще предлага множество абонаментни планове с реклами, подчертавайки потенциала за добавяне на повече абонати.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:30 | 19.05.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още