IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Sony повиши с една трета цената на абонаментната услуга PlayStation Plus

Новината доведе до най-големия борсов ръст на компанията от повече от месец

13:10 | 01.09.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Sony Group записа най-големия си борсов ръст от повече от месец, след като повиши цената на своята основна абонаментна услуга за игри PlayStation Plus с близо една трета, което потенциално ще подкрепи печалбата на гиганта, пише Bloomberg.

Компанията за игри и развлечения вече ще таксува потребители по 159,99 долара годишно за премиум версията на популярната услуга, която дава достъп до мултиплейър игри, както и безплатно изтегляне на заглавия. Промяната се случва, след като основният конкурент Microsoft през лятото повиши цената на подобната си услуга Xbox Game Pass.

Цената на акциите на Sony нарасна с 3,4% в Токио днес.

Sony и Microsoft залагат, че играчите ще продължат да плащат за първокласно съдържание и услуги дори когато затягат коланите по време на икономически спад. Потребителите от САЩ до Китай са показали готовност да харчат за услуги и преживявания, дори докато намаляват покупките на скъпи стоки.

Ходът на Sony може да предвещава поредица от редовни повишения на цените, смята анализаторът на CLSA Амит Гарг.

„Рязкото“ увеличение от тази седмица може да добави нетни 100 млрд. йени (688 млн. долара) приходи от продажби и 55 млрд. йени оперативна печалба годишно. Гарг обаче предупреждава, че може да има понижение на разходите на геймърите предвид недобрите макроикономически условия.

Миналия месец японската компания обяви финансова прогноза, която не оправда очакванията, като се позова на по бавното възстановяване от спада на пазара на смартфони. Освен това отчете по-слаби от очакваното продажби за своята основна конзола PlayStation 5 през тримесечието от април до юни, което предизвиква опасения, че компанията ще трябва да похарчи повече за маркетинг, за да постигне целта си да продаде 25 млн. бройки през тази фискална година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:10 | 01.09.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още