IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Spotify навлиза по-сериозно в AI сферата с партньорства със Sony, Warner и Universal

Компанията се надява да работи с повече правоносители и дистрибутори в бъдеще

13:10 | 17.10.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Spotify обяви, че ще си партнира със Sony Music Group, Universal Music Group, Warner Music Group, както и с независимата лицензионна агенция Merlin и компанията за дигитална музика Believe, за да създаде „отговорни“ продукти с изкуствен интелект (AI), пише Bloomberg.

Въпреки че компанията не потвърди разработването на конкретни AI инструменти, Spotify заяви, че прави „значителни инвестиции в изследвания на изкуствен интелект и разработване на продукти“, включително нова AI изследователска лаборатория и продуктов екип.

„AI е най-значителната технологична промяна от появата на смартфона и вече преоформя начина, по който се създава и възприема музиката“, коментира съпрезидентът Густав Сьодестрьом. „В Spotify искаме да изградим това бъдеще ръка за ръка с музикалната индустрия, водени от ясни принципи и дълбоко уважение към творците, точно както правехме в дните на пиратството“.

Spotify твърди, че се надява да работи с още правоносители и дистрибутори в бъдеще.

Компанията вече включи AI функции в своето приложение, включително AI DJ и AI Playlist, които бяха пуснати в бета версия през септември и генерират персонализирани плейлисти въз основа на писмени указания.

Развлекателната индустрия изрази нарастващата си загриженост по отношение на вредното използване на AI, което нарушава авторските права на артистите по време на AI бума.

Главният изпълнителен директор на Universal Music Group сър Лушън Грейндж е изпратил бележка до служителите на компанията, че „няма да лиценцира никакъв модел“, който използва гласове или генерира песни, включващи музиката на артисти, без тяхното съгласие.

„От съществено значение е да работим със стратегически партньори като Spotify, за да дадем възможност на продуктите на генеративния изкуствен интелект да се развиват в процъфтяваща търговска среда, в която артистите, композиторите, феновете, музикалните и технологичните компании могат да процъфтяват“, посочва Грейндж.

Партньорство е сключено по-малко от месец, след като Spotify предприе мерки срещу проблемното AI съдържание. Стрийминг платформата премахна над 75 млн. „спам песни“ през последните 12 месеца и въведе политика за защита на артистите от имитации и измами с изкуствен интелект.

Групата The Velvet Sundown, генерирана от AI, беше в центъра на вниманието това лято, след като натрупа 1 млн. слушатели месечно. Групата, която по-късно уточни в биографичната си страница, че е „синтетичен музикален проект“, в момента е верифициран изпълнител в Spotify и има над 264 хил. месечни слушатели.

Spotify очерта четири принципа, върху които ще се фокусира сътрудничеството: партньорства с музикални компании, дистрибутори и музикални издатели, избор на участие, справедливо възнаграждение и нови приходи, както и връзка между артистите и феновете.

„Правата на музикантите са важни“, посочва Spotify. „Авторското право е от съществено значение. Ако музикалната индустрия не поеме водеща роля в този момент, иновациите, движени от AI, ще се случат другаде, без права, съгласие или възнаграждение“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:10 | 17.10.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още