Amazon.com съди Perplexity AI в опит да попречи на стартъпа да помага на потребителите да купуват артикули в най-големия онлайн магазин в света, създавайки конфликт, който може да има последици върху обхвата на т.нар. агентен изкуствен интелект (AI), пише Bloomberg.
Американският онлайн търговец на дребно заведе дело във вторник, в което настоява Perplexity да спре да позволява на своя AI браузър агент Comet да прави онлайн поръчки за потребителите. Гигантът в онлайн търговията обвинява Perplexity в извършване на компютърна измама, като не разкрива кога Comet пазарува от името на реално лице, в нарушение на условията за използване на Amazon, сочи жалба, подадена във Федералния съд на Сан Франциско.
Amazon заведе делото, след като в петък е изпратила писмо за прекратяване и отказ до стартъпа, обвинявайки го, че е влошил пазаруването в Amazon и е въвел уязвимости в поверителността, казват източници, запознати с въпроса. Делото може да помогне за създаването на прецеденти за това докъде може да се простре агентният изкуствен интелект, за да помага на хората да разбират и автоматично да изпълнява задачи от реалния свят, а не просто да създават онлайн съдържание.
Говорител на Perplexity твърди, че делото „просто доказва, че Amazon е насилник“. В по-ранна публикация в блога си стартъпът заяви, че по-голямата компания се е насочила към конкурент с AI продукт за пазаруване, и твърди, че потребителите трябва да могат да избират предпочитания от тях агент, за да правят покупки в Amazon. „Това е тактика на тормоз, за да се изплащат разрушителни компании като Perplexity и да не подобрят живота на хората“, пише стартъпът.
Сблъсъкът между Amazon и Perplexity предлага ранен поглед към предстоящия дебат за това как трябва да се подходи към разпространението на т.нар. AI агенти, които изпълняват по-сложни задачи онлайн от името на потребителите, включително пазаруване.
Подобно на OpenAI и Google на Alphabet, Perplexity настоява за преосмисляне на традиционния уеб браузър около изкуствения интелект с цел той да опрости повече действия за потребителите, като писане на имейли и провеждане на проучвания например.
„Искането на Amazon е ясно: Perplexity трябва да бъде прозрачна при внедряването на своя изкуствен интелект“, посочва американският търговец на дребно в документите си. „Както всеки друг натрапник, Perplexity няма право да ходи там, където изрично ѝ е казано, че не може. Фактът, че проникването на Perplexity включва код, а не ключалка, го прави не по-малко незаконно.“
Amazon също така разработва свои собствени AI агенти, включително такива, способни да пазаруват. През април компанията представи функция, която все още е в процес на публично тестване, наречена Buy For Me. Тя позволява на потребителите да купуват от сайтове на марки в приложението за пазаруване на Amazon. Друг AI асистент, наречен Rufus, може да разглежда сайта на Amazon, да препоръчва продукти на купувачите и да ги поставя в количка. Но голяма част от експериментите за това как агентите могат да взаимодействат с мрежата са проведени от стартиращи компании като Perplexity, която сега се оценява на 20 млрд. долара.
„Amazon е компания, от която всъщност сме черпили много вдъхновение“, коментира главният изпълнителен директор на Perplexity Аравинд Сринивас в интервю. „Но не мисля, че е ориентирано към клиента да принуждаваме хората да използват само техния асистент, който може дори да не е най-добрият асистент за пазаруване", допълва той.


Спецов: Доставките на горива няма да бъдат прекъсвани
Тъжна вест! Почина актрисата Елена Жандова
Александър Димитров поиска спокойствие от футболна България
Бивш президент призова за оставка на правителството на Украйна
Тежка катастрофа затвори пътя Варна - София
Кийнън изследва абсурдите на инвестиционното банкиране
Африка се нуждае от 1 млрд работни места, за да има ръст
София напредва в борбата с мръсния въздух, но ѝ трябва по-ефективна комуникация
Семейство Обама ни напомнят как изглежда лидерството
Япония и Китай се скараха за Тайван, Токио има малко варианти за деескалация
Китайски SUV спечели 4 от най-престижните награди за дизайн
BMW пуска юбилейно издание на 3-Series
Експерти се обявиха срещу запазване на хибридите PHEV и EREV
Защо първото Mitsubishi Eclipse има гърбица на капака
Мистерия с десетки коли, оставени на паркинга на летище
Влакове нарушават спокойствието и луксозния живот на Зукърбърг и гражданите на Пало Алто
Пуснаха билетите за концерта на Деспина Ванди
Разкриха какво е казал Барън Тръмп на Байдън по време на инаугурацията на баща си
Хороскоп за седмицата – какво да очаква всяка зодия
Травис Баркър навърши 50 г., Кортни го трогна
преди 1 седмица Интересното в казуса е, че Джеф Безос е инвестирал в Perplexity AI чрез своя фонд Bezos Expeditions...Такива неща трябва да се знаят и посочват в подобни материали. отговор Сигнализирай за неуместен коментар