Amazon.com съди Perplexity AI в опит да попречи на стартъпа да помага на потребителите да купуват артикули в най-големия онлайн магазин в света, създавайки конфликт, който може да има последици върху обхвата на т.нар. агентен изкуствен интелект (AI), пише Bloomberg.
Американският онлайн търговец на дребно заведе дело във вторник, в което настоява Perplexity да спре да позволява на своя AI браузър агент Comet да прави онлайн поръчки за потребителите. Гигантът в онлайн търговията обвинява Perplexity в извършване на компютърна измама, като не разкрива кога Comet пазарува от името на реално лице, в нарушение на условията за използване на Amazon, сочи жалба, подадена във Федералния съд на Сан Франциско.
Amazon заведе делото, след като в петък е изпратила писмо за прекратяване и отказ до стартъпа, обвинявайки го, че е влошил пазаруването в Amazon и е въвел уязвимости в поверителността, казват източници, запознати с въпроса. Делото може да помогне за създаването на прецеденти за това докъде може да се простре агентният изкуствен интелект, за да помага на хората да разбират и автоматично да изпълнява задачи от реалния свят, а не просто да създават онлайн съдържание.
Говорител на Perplexity твърди, че делото „просто доказва, че Amazon е насилник“. В по-ранна публикация в блога си стартъпът заяви, че по-голямата компания се е насочила към конкурент с AI продукт за пазаруване, и твърди, че потребителите трябва да могат да избират предпочитания от тях агент, за да правят покупки в Amazon. „Това е тактика на тормоз, за да се изплащат разрушителни компании като Perplexity и да не подобрят живота на хората“, пише стартъпът.
Сблъсъкът между Amazon и Perplexity предлага ранен поглед към предстоящия дебат за това как трябва да се подходи към разпространението на т.нар. AI агенти, които изпълняват по-сложни задачи онлайн от името на потребителите, включително пазаруване.
Подобно на OpenAI и Google на Alphabet, Perplexity настоява за преосмисляне на традиционния уеб браузър около изкуствения интелект с цел той да опрости повече действия за потребителите, като писане на имейли и провеждане на проучвания например.
„Искането на Amazon е ясно: Perplexity трябва да бъде прозрачна при внедряването на своя изкуствен интелект“, посочва американският търговец на дребно в документите си. „Както всеки друг натрапник, Perplexity няма право да ходи там, където изрично ѝ е казано, че не може. Фактът, че проникването на Perplexity включва код, а не ключалка, го прави не по-малко незаконно.“
Amazon също така разработва свои собствени AI агенти, включително такива, способни да пазаруват. През април компанията представи функция, която все още е в процес на публично тестване, наречена Buy For Me. Тя позволява на потребителите да купуват от сайтове на марки в приложението за пазаруване на Amazon. Друг AI асистент, наречен Rufus, може да разглежда сайта на Amazon, да препоръчва продукти на купувачите и да ги поставя в количка. Но голяма част от експериментите за това как агентите могат да взаимодействат с мрежата са проведени от стартиращи компании като Perplexity, която сега се оценява на 20 млрд. долара.
„Amazon е компания, от която всъщност сме черпили много вдъхновение“, коментира главният изпълнителен директор на Perplexity Аравинд Сринивас в интервю. „Но не мисля, че е ориентирано към клиента да принуждаваме хората да използват само техния асистент, който може дори да не е най-добрият асистент за пазаруване", допълва той.


От 20 ноември започва работа „Зелената зона“ във Варна
Какво ще бъде времето във вторник?
Борисов: Германия остава наш водещ партньор
Мъж е с опасност за живота след сбиване
Японските ритейлъри понесоха удар от напрежението Пекин-Токио
Китай предупреди гражданите си да не пътуват до Япония
Токио праща делегация в Китай след коментар на премиера Такаичи за Тайван
Военновременното рали на израелските пазари преминава в мирен подем
Google може да следи цените и да купи продукт от ваше име
С новия си турбо мотор Toyota предизвиква Mercedes-AMG
Тези автомобили могат да изненадат неприятно още преди 150 000 км
7 автомобилни системи, които страдат само след месец престой
Honda и Nissan все пак ще произвеждат коли заедно
Новите батерии на Toyota ще издържат 40 години
След срещата Макрон-Зеленски: Украйна ще закупи 100 изтребителя Rafale
Астроложката Алена починала след боледуване от COVID
Делото "Дебора": Разпитват двама свидетели при закрити врата
преди 1 седмица Интересното в казуса е, че Джеф Безос е инвестирал в Perplexity AI чрез своя фонд Bezos Expeditions...Такива неща трябва да се знаят и посочват в подобни материали. отговор Сигнализирай за неуместен коментар