fallback

Sony бие конкурента си Nintendo в продажбата на конзоли

Дали трендът ще се запази, зависи от бъдещите ексклузивни заглавия на игри за конзолите

10:39 | 09.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

За първи път от осем години насам японският електронен концерн Sony надминава конкурента си Nintendo по общ брой на продадените конзоли, предава BBC.

Sony e продала 18,7 млн. системи (PS3, PS4, PS Vita) за последната финансова година, приключила в края на март, докато за същия период продажбите на Nintendo възлизат на 16,3 млн. броя. Данните бяха оповестени първоначално от японския бизнес ежедневник Nikkei.

Статистиката се базира да данни, публикувани от Nintendo по време на Общото събрание на акционерите и публикувани по-ранно данни от Sony.

Новината за новия лидер на пазара не е изненадваща. Причина от една страна е добрият старт на продажбите на PlayStation 4, но и сравнително слабите продажби на Wii U и на Nintendo 3DS, за които засега липсват силни игри.

Като цяло Sony е продала 18,7 млн. броя PlayStation 4, PlayStation 3 и PlayStation Vita в приключилата до март 2014 финансова година, от тях – над 7 млн. конзоли от следващото поколение PS4. Nintendo е продала само 16,31 млн. единици, което представлява спад от 31 на сто. Американският им конкурент Microsoft е успял да пласира 11,6 млн. броя от Xbox, което представлява ръст от 16%.

Sony доминираше на пазара за последен път през 2006 г., но със своята PlayStation 3 не успя да се наложи на пазара срещу конкурентните предложения Wii и DS на Nintendo.

Дали трендът ще се запази, ще проличи след изложението за видео игри E3 в Лос Анджелис през тази седмица. На него се очаква Sony, Nintendo и американският им конкурент Microsoft да оповестят нови заглавия за игрите. А именно ексклузивните заглавия ще са решаващи за бъдещите продажби.

И докато PS4 води солидно по отношение на глобалните продажби, на родния японски пазар статистиката изглежда по-различен начин. Данни на анализаторската компания Media Create показват, че в Япония Wii U се радва на сериозно търсене през последните седмици. 

Според публикуваните данни през последната седмица на май в Япония са били продадени 19 312 броя Wii U спрямо само 6 022 копия на PS4. Това може би е свързано с току-що публикуваната от Nintendo популярна игра Mario Kart 8.

Но Wii U надминава по продажби своя конкурент и предната седмица, въпреки факта, че PS4 бе пусната за продажби в Япония едва през февруари.

„Надеждите, че PlayStation 4 може да постигне разумен успех в Япония, зависи от стартирането на големи заглавия, които да се харесат на вкуса на нацията", пише Кейт Нуунан в блога The Motley Fool.

„Сегашната липса на такива заглавия е причината за тези данни за продажбите и точно тази липса изглежда ще бъде постоянен проблем за конзолата през цялата година". 

Главният изпълнителен директор на подразделението за PlayStation Андрю Хаус намекна за проблема в интервю за списание Edge, в което заяви, че решението за стартиране на продажбите на PS4 в Япония по-късно от пускането ѝ на повечето други пазари се дължи отчасти на липсата на съдържание от японски издатели, както и на по-голямата популярност на преносимите конзоли в страната.

Ситуацията ще стане още по-интересна, когато на 4-и септември в Япония бъде пусната в продажба и Xbox One.  

Статистиката на Nikkei се публикува само няколко дни, след като Nintendo обяви, че ще закрие европейската си централа в Германия.  В петък компанията обяви, че планира да закрие 130 работни места в резултат на решението си да затвори офиса и продажбения си център в баварския град Гросостхайм. Японският концерн обяви, че част от служителите ще бъдат преместени във Франкфурт, но и там ще има реорганизация.

През миналия месец Nintendo обяви нетна загуба от 23,2 млрд. йени (229 млн. долара) за приключилата на 31 март финансова година. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:36 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още