IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Huawei отчита 44% ръст на продажбите на смартфони през 2015 г.

Компанията е успяла да продаде повече от 100 млн. устройства през изминалите 12 месеца

14:15 | 06.01.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Huawei Technologies стана първият китайски производител на смартфони, който е продал повече от 100 млн. устройства в рамките на 2015 г. В рамките на годината продажбите на компанията се увеличиха с 44%, благодарение на голямото търсене на вътрешния ѝ пазар и в Западна Европа, предава Ройтерс.

Huawei е продала 108 млн. смартфона миналата година. Същевременно тя се опитва да се насочи към високия клас устройства на пазара. За сравнение глобалната индустрия се очаква да нарасне с едноцифрен процент през 2015 г. за първи път.

Оптимистичните резултати на Huawei идват в момент, в който лидерите на пазара на смартфони Samsung Electronics и Apple са изправени пред прогнози за една тежка година.

Samsung обяви, че очаква бизнес средата през 2016 г. да ѝ поднесе повече трудности заради забавянето на световната икономика и по-голямата конкуренция. От своя страна японският ежедневник Nikkei писа, че Apple ще намали производството на последните си модели iPhone с около 30% в периода януари-март заради наличието на големи запаси в складовете.

Китайските производители на смартфони стават все по-сериозни конкуренти на гигантите в смартфон индустрията, тъй като потребителите търсят по-евтини алтернативи с подобни функции и характеристики.

“Има все повече китайски производители, които могат да предложат добри продукти, така че не е задължително да си купите телефон от Samsung”, посочва Аврил У, анализатор в TrendForce. “Те (китайските производители) завземат от пазарните дялове на лидерите”.

Но все още е твърде рано да се каже дали Huawei може да остане сериозен конкурент на Samsung и Apple, тъй като по-малките китайски играчи като Xiaomi и Lenovo Group често разменят позициите си на фона на ценовата война, която водят, твърдят анализаторите.

“Вярно е, че Huawei успя да постигне значителен растеж през последните шест месеца, но това е малка част от битката в екосистемата на Android”, посочва Каролина Миланези, анализатор в Kantar Worldpanel ComTech.

Huawei запазва третото си място на световния пазар на смартфони, с дял от 7,5% през третото тримесечие. Samsung и Apple обаче са доста по-напред с 23,8% и 13,5% съответно, сочат данни на компанията за проучвания IDC. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:40 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още