fallback

Продажбите на Apple Watch са се сринали с 55% на годишна база

Според IDC през последното тримесечие са били продадени само 1,6 млн. броя от устройството

15:37 | 22.07.16 г.
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на Apple Watch са се понижили с 55% през второто тримесечие на 2016 г. спрямо същия период на миналата година, когато продуктът бе пуснат в продажби, показва нов доклад на компанията за пазарни проучвания IDC, цитиран от CNNMoney

Умният часовник дебютира с предварителни поръчки и 3,6 млн. броя бяха доставени само през първите му три месеца на пазара. Продажбите обаче са се сринали до само 1,6 млн. броя през последното тримесечие, посочва IDC. Това се случва въпреки отстъпката в цената на устройството.

Apple ще представи актуализирана операционна система за умния часовник тази есен, наречена watchOS3, която обещава нови функции и по-добро представяне. Има и доста очаквания през есента да бъде представен „Apple Watch 2”.

Потребителите се въздържат от покупка на умните часовници от началото на 2016 г. в очакване на актуализиране на хардуера“, казва Джитеш Убрани, старши пазарен анализатор в IDC.

Силният срив е необичаен за нов продукт на  Apple в толкова ранен етап на цикъла и може да повдигне нови опасения на Wall Street  за перспективата за ръст на концерна през годината. Водещият продукт на базираната в Купертино, Калифорния, компания iPhone отчете девет последователни години на ръст от пускането си в продажба през 2007 г. до първото тримесечие на тази година, когато продажбите паднаха с 16% д0 51 млн. броя, коментира Wall Street Journal. Междувременно други производители отчитат по-високи цифри. Samsung, Lenovo и LG Electronics са спечелили по-големи дялове от пазара през последното тримесечие, макар че ръстът им идва от по-ниска база. 

 

 

 

 

 

 

Taка пазарният дял на Apple се свива от 72% преди година до 47 на сто днес.

Рамон Ламас, мениджър по проучванията сред носимите устройства в IDC, прогнозира, че пазарът на умни часовници ще се върне към растеж през следващата година, тъй като тогава компаниите ще представят нови приложения и функции, свързващи ги с мобилните телефони.

Apple сравнително бавно представи умен часовник в сравнение с останали компании в сектора. Apple Watch обаче грабна лъвски пай от пазара веднага след представянето си.

Apple Watch бе първата нова категория продукти на компанията откакто Тим Кук пое поста на главен изпълнителен директор.

Apple не представя подробни данни за продажбите на отделните си продукти в отчетите си и не е отговорила на исканията за коментар по доклада на IDC.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:36 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още