Технологичният гигант Apple окончателно се е отказал да разработва свой собствен автомобил. Слуховете отпреди месец се потвърдиха от масовите съкращения и напускания на инженери от проекта Titan - - подразделението на компанията, което по план трябваше да създаде първата си кола до 2020 година. Близо половината от хилядата ангажирани по проекта вече са съкратени, напуснали по своя воля или пренасочени към други отдели, твърди The New York Times, цитиран от Automedia.bg.
Вместо да се стреми към собствен автомобил, Apple сега измества фокуса към създаването на система за автономно управление, която да може после да продава на традиционните автопроизводители. В потвърждение на това Стив Задески, който бе привлечен от Ford да ръководи проекта, сега е пренасочен другаде. Начело на драстично намаления екип вече е Боб Мансфийлд, един от създателите на оригиналния iPad.
Само допреди година решимостта на Apple да се намеси в автомобилния бизнес изглеждаше непреклонна. Тогава главният изпълнителен директор Тим Кук заяви, че е настъпил моментът за "радикална промяна" в индустрията, а колегата му Джеф Уилямс добави: "Колата е върховното мобилно устройство, не е ли така?".
Според анализатори главната причина Apple да върне газта, са твърде ниските норми на печалба в автомобилния сектор. Производителите на мобилни устройства обикновено се радват на маржове между 20 и 60 на сто (над половината от цената на iPhone например е чиста печалба за Apple). В автомобилния бранш най-добре печелещите компании, като Toyota едва достигат до марж от 11%, Daimler и BMW остават малко под 10%, голямата маса оперира при около 5%, а Volkswagen например има марж на печалба от едва 2%.
Най-вероятно по същия път ще тръгне и Google, която също от години работи по създаването на свой автомобил. Интернет гигантът вече загатна за смяна на посоката, като сключи договор за партньорство с групата Fiat-Chrysler.
Преди седмици се появи спекулация, според която технологичната група от Калифорния, която работи над автономни електрически превозни средства от повече от две години, обмисля пълно поглъщане на McLaren или стратегическа инвестиция. Отчитащата загуби автомобилна група може да бъде оценена на между 1 млрд. и 1,5 млрд. паунда. Това би превърнало сделката в най-голямото придобиване за Apple от покупката на основаната от Др. Дре и Джими Ивайн Beats Electronics за 3 млрд. долара през 2014 г. По-късно от британския концерн отрекоха да има преговори.


Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия