fallback

IDC: Пазарът на носими устройства нараства със 7,3% през третото тримесечие

Xiaomi и Fitbit влизат в битка за първото място

22:01 | 01.12.17 г.

През първото тримесечие на 2017 г. Xiaomi отне короната на Fitbit на пазара на носими устройства. Китайският конгломерат успява да запази челното си място през второто и третото тримесечие, а Fitbit все пак се съвзема и отново извоюва позиции, пише VentureBeat.

Мобилните компании са продали общо 26,3 млн. носими устройства по целия свят през третото тримесечие на 2017 г. Това е със 7,3% повече спрямо 24,5-те млн. устройства, които са продадени за същия период година по-рано. Най-новите данни на IDC показват, че петте топ компании са успели да продадат поне по 1 млн. бройки.

Samsung, която отпадна от челната петица през второто тримесечие, все още отсъства от списъка.

Делът на Xiaomi се свива с 1,5 процентни пункта (от 15,2% до 13,7%) благодарение на факта, че е продала със 100 хил. бройки по-малко. IDC посочва, че компанията се радва на диверсификация на продуктите, с каквато не може да се похвали друга компания. Така например тя пусна собствена линия умни обувки. По-голямата част от продажбите на Xiaomi обаче се реализират на вътрешния ѝ пазар – Китай.

Пазарният дял на Fitbit междувременно намалява с 8,2 процентни пункта (от 21,9% до 13,7%), след като компанията е продала с 1,8 млн. устройства по-малко. Тя е в период на промяна с дебюта на първия ѝ умен часовник. И все пак това е четвъртото поредно тримесечие, в което компанията бележи спад на годишна база.

Apple постига растеж с 3 процентни пункта благодарение на продажбата на допълнителни 900 хил. бройки. Apple Watch Series 1 и Series 2 вече са зрели продукти, а Series 3 помага за запазване на набраната инерция.

Huawei се радва на растеж от 3,5 процентни пункта до 6% дял, докато Garmin бележи 0,5% спад до 4,9% от пазара. И двете фирми обаче са далеч от двуцифрените дялове на конкурентите си.

"Различните траектории за умните и основните носими устройства подчертават продължаващата еволюция на пазара“, коментира Рамон Ламас от IDC. “Основните носими устройства, идващи от Fitbit, Xiaomi и Huawei, помагат за затвърждаването на пазара. Тъй като вкусовете и желанията са се променили заради устройствата с множество функции, като смартфоните на Apple, Fossil и Samsung, доставчиците са на кръстопът да се адаптират, за да се възползват от възможността за растеж и дял“, допълва той.

Като цяло пазарът на носими устройства остава много малък. Производителите все още опипват почвата, като пускат множество предложения – от модни аксесоари до неща, които да заменят смартфоните. Огромният обем от данни, които могат да се събират, дава на тази продуктова категория по-голям потенциал за развитие. Същевременно обаче това притеснява потребителите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:22 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още