fallback

Waymo получи разрешение за комерсиално предлагане на автономни пътувания

Компанията възнамерява да стартира официално услугата си във Финикс до края на годината

08:29 | 19.02.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Първата американска комерсиална услуга за возене без водачи бе одобрена. Waymo, подразделението на Alphabet Inc., е получила разрешение в края на януари от Министерството на транспорта в Аризона да работи като транспортна мрежова компания, предава Bloomberg, като се позовава на Райън Хардинг, говорител на агенцията.

Waymo бе създадена от дъщерната компания за автономни коли Google Driverless Car и разработва технологии за автономни превозни средства. Чрез приложение клиентите вече ще могат да поръчват пътуване с автономен автомобил. Флотилията на Waymo се състои от автономни миниванове „Pacifica“ на Chrysler. 

„Докато продължаваме да тестваме нашия автомобилен парк в град Финикс и околностите, предприемаме всички необходими стъпки, за да стартираме комерсиалната си услуга по-късно през тази година", каза Waymo в имейл до Bloomberg. Компанията възнамерява да пусне услугата си във Финикс до края на годината.

През миналата година Waymo стартира първа тестова фаза в Аризона, където клиентите биха могли да резервират нормални пътувания чрез приложение. От ноември там за първи път в индустрията се тестват безплатно и автомобили без водачи – за първи път в индустрията.

Колко ще струва услугата засега не е ясно. При всички случаи обаче услуга с автоматизирани коли генерално би следвало да е по-изгодна за предлагане и да достигне до повече хора. Ето защо може да се предполага, че цените ще са сходни с тези на пътуванията с шофьор, а може и да са по-ниски.

Waymo планира да разшири още повече автономния бизнес. „Ние работим с градовете, за да отговорим на потребностите на обществото от мобилност", казва Рут Порат, главен финансов директор на Alphabet. Тези планове включват също частни автономни превозни средства и услуги за доставка.

По-рано през тази година Waymo обяви, че ще закупи "хиляди" допълнителни микробуси Chrysler Pacific и ще разшири своя парк от 600 съществуващи автомобила. Fiat Chrysler Automobiles (FCA), от друга страна, се въздържа от разработването на собствени решения за автономно шофиране.

С разрешението в Аризона Wаymo се изправя в нова конкурентна битка с Uber. Досега Uber все още действа като платформа, която посредничи между шофьори и пътници. В средносрочен план обаче Uber и неговият конкурент Lyft също залагат на създаването на свой собствен флот роботизирани таксита. Те се опитват да наваксат в технологичен аспект. Днес самоуправляващите се автомобили вече се тестват в много региони. Особено в големите градове тази технология може да доведе до много промени.

Някои компании тестват първоначални версии на такситата без водачи, например в селища за пенсионери с ограничение на скоростта. Така например стартъпът от Флорида Voyage тества услугите си в селището "The Villages". Там автономни автомобили карат жителите до голф игрищата или до театъра. Засега в колите все още има и шофьор, който може да се намеси при спешни случаи. В средносрочен план Voyage също иска да тества колите без човек на борда.

Перфектните пътища и ясните размери, а както критиците отбелязват, и бавната скорост на жителите, правят тези специални квартали идеални тестови писти. Но те са далеч от ежедневния трафик на други места с дупки и бързо движещи се шофьори. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:58 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още