Първата американска комерсиална услуга за возене без водачи бе одобрена. Waymo, подразделението на Alphabet Inc., е получила разрешение в края на януари от Министерството на транспорта в Аризона да работи като транспортна мрежова компания, предава Bloomberg, като се позовава на Райън Хардинг, говорител на агенцията.
Waymo бе създадена от дъщерната компания за автономни коли Google Driverless Car и разработва технологии за автономни превозни средства. Чрез приложение клиентите вече ще могат да поръчват пътуване с автономен автомобил. Флотилията на Waymo се състои от автономни миниванове „Pacifica“ на Chrysler.
„Докато продължаваме да тестваме нашия автомобилен парк в град Финикс и околностите, предприемаме всички необходими стъпки, за да стартираме комерсиалната си услуга по-късно през тази година", каза Waymo в имейл до Bloomberg. Компанията възнамерява да пусне услугата си във Финикс до края на годината.
През миналата година Waymo стартира първа тестова фаза в Аризона, където клиентите биха могли да резервират нормални пътувания чрез приложение. От ноември там за първи път в индустрията се тестват безплатно и автомобили без водачи – за първи път в индустрията.
Колко ще струва услугата засега не е ясно. При всички случаи обаче услуга с автоматизирани коли генерално би следвало да е по-изгодна за предлагане и да достигне до повече хора. Ето защо може да се предполага, че цените ще са сходни с тези на пътуванията с шофьор, а може и да са по-ниски.
Waymo планира да разшири още повече автономния бизнес. „Ние работим с градовете, за да отговорим на потребностите на обществото от мобилност", казва Рут Порат, главен финансов директор на Alphabet. Тези планове включват също частни автономни превозни средства и услуги за доставка.
По-рано през тази година Waymo обяви, че ще закупи "хиляди" допълнителни микробуси Chrysler Pacific и ще разшири своя парк от 600 съществуващи автомобила. Fiat Chrysler Automobiles (FCA), от друга страна, се въздържа от разработването на собствени решения за автономно шофиране.
С разрешението в Аризона Wаymo се изправя в нова конкурентна битка с Uber. Досега Uber все още действа като платформа, която посредничи между шофьори и пътници. В средносрочен план обаче Uber и неговият конкурент Lyft също залагат на създаването на свой собствен флот роботизирани таксита. Те се опитват да наваксат в технологичен аспект. Днес самоуправляващите се автомобили вече се тестват в много региони. Особено в големите градове тази технология може да доведе до много промени.
Някои компании тестват първоначални версии на такситата без водачи, например в селища за пенсионери с ограничение на скоростта. Така например стартъпът от Флорида Voyage тества услугите си в селището "The Villages". Там автономни автомобили карат жителите до голф игрищата или до театъра. Засега в колите все още има и шофьор, който може да се намеси при спешни случаи. В средносрочен план Voyage също иска да тества колите без човек на борда.
Перфектните пътища и ясните размери, а както критиците отбелязват, и бавната скорост на жителите, правят тези специални квартали идеални тестови писти. Но те са далеч от ежедневния трафик на други места с дупки и бързо движещи се шофьори.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега