Разследванията, които стартираха веднага след първата смъртоносна катастрофа с автономен автомобил в САЩ, вероятно ще покажат, че колата на Uber не е виновна за инцидента в град Темпи, Аризона, където в неделя вечер жена, пресичаща платното, беше ударена от тестов автономен автомобил на стартъпа и почина от раните си в болницата.
Началникът на местната полиция в Темпе Силвия Мойр заяви пред San Francisco Chronicle, че видеото от камерата на автомобила показва, че жената „е стъпила от сянката директно на пътя".
"Ясно е, че в който и да е режим, автономен или не, този сблъсък би бил труден за предотвратяване", казва тя.
Според първоначалната информация от полицията автомобилът е пътувал с около 64 километра в час (38 мили в час). Няма доказателства, че е забавил скоростта. Допустимата скорост в този на участък от трасето е почти 56 километра в час (35 мили в час). 49-годишната, вероятно бездомна, жена, е прекосила улицата извън пешеходна пътека и според полицията е бутала велосипед до себе си. В същото време следващият пешеходен надлез е бил отдалечен на почти стотина метра.
Междувременно екип от Националното управление за безопасност на движението в САЩ (NHTSA), подчинено на Министерството на транспорта, вече пристигна в Темпи, за да разследва инцидента, а Uber поясни, че съдейства напълно на властите.
Централният аргумент на разработчиците на коли роботи е фактът, че 90% от катастрофите са причинени от грешки на шофьорите, а автономната технология може да ги предотврати. Същевременно обаче браншът се подготвя отдавна за това, че все някога ще има катастрофа с фатален край. По данни на NHTSA през 2016 г. над 37 000 души са починали от катастрофи по улиците в САЩ.
Не бива да се забравя и друг факт - че Аризона е място с относително спокойно и благоприятно време. Това я прави много привлекателна за компаниите, които тестват безпилотни автомобили. Waymo, поделението за безпилотни коли на Google, също изпробва автомобилите си там. Компании като GM и Intel също тестват разработките си именно в този щат.


Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.


преди 7 години колата "може би не е била виновна" !1. Има убито човешко същетво2. Ударено е от автономна кола3. Колата е била с превишена скорост=> колата не е виновна ... може би ... разбира се , че не е виновна ... колата е оръжието на престъплението не престъпника, но това не означава, че няма престъпление отговор Сигнализирай за неуместен коментар