fallback

GoPro свива загубата си

Компанията инвестира повече в маркетинг, но затяга силно другите си разходи

11:04 | 04.05.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Производителят на екшън камери GoPro отчете приходи за първото тримесечие, които надминаха очакванията. Освен това обяви по-малка от очакваното загуба, което се дължи на по-агресивния маркетинг нейните камери и на контрола на разходите, предава Ройтерс.

Наскоро компанията се отказа от бизнеса си с дронове Karma заради голямата загуба и се опитва да привлече потребителите с промоционални оферти, нови продукти и специални програми за продажби.

Продажбите на GoPro, чиито камери са използвани от сърфисти и като цяло от хора, които се занимават с екстремни спортове, бяха насърчени от по-голямото търсене на камерите Hero5 и Hero6, след като активната реклама помогна за разпродаване на натрупаните устройства и привлече повече клиенти.

"Имахме силно търсене на камерите Hero6 Black и Hero5 Black, които представляват над 60% от нашите бройки камери и приходи за тримесечието“, коментира главният финансов директор Браян Макгий пред анализаторите.

Книжата на GoPro повишиха цената си с около 7 на сто по време на следборсовата търговия. От началото на годината стойността им се е свила с 35%.

„Най-новото засилване на маркетинга започва да дава положителен ефект върху продажбите“, обясни главният изпълнителен директор и председател на GoPro Николас Уудман.

Компанията е контролирала внимателно разходите си, въпреки че е заложила повече на реклама. Общите оперативни разходи са спаднали с близо 24% до 119,7 млн. долара.

През януари GoPro заяви, че има желание да си партнира с по-голям играч от сектора, но не е активно ангажирана с продажбата си.

Компанията прогнозира, че през текущото тримесечие ще генерира между 260 и 280 млн. долара, което е над очакваните от анализаторите 239,69 млн. долара.

Нетната загуба се свива до 76,3 млн. долара през тримесечието, завършило на 31 март, от 111,2 млн. долара година по-рано.

Като се изключат някои елементи компанията е загубила по 34 цента на акция, в сравнение със средната прогноза за загуба на 37 цента на акция според Thomson Reuters I/B/E/S.

Приходите са се свили със 7,4% до 202,35 млн. долара. Анализаторите очакваха те да са в размер на 184,2 млн. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:02 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още