fallback

Новите измерения на добрата стара конзолна война

Задаващите се нови конзоли на Microsoft и Sony ще се борят не само ценово на пазара

21:57 | 15.06.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Нова война се оформя на пазара на конзоли. Но този път Sony и Microsoft трябва да се притесняват за много повече, а не само една от друга, пише Wall Street Journal.

Новите конзоли PlayStation и Xbox се задават, въпреки проблемите с коронавирусната пандемия, които засегнаха производството на потребителска електроника. На виртуално събитие миналата седмица Sony потвърди, че планира да пусне конзолата си през есента, показа нови игри за устройството, както и новия му дизайн. Microsoft потвърди в блога си само ден по-рано, че през есента ще предложи на пазара Xbox Series X.

Нито една от компаниите не е разкрила цената на своята конзола. Предишните предложения в този сегмент се предлагаха за 400 до 500 долара стартово, но новите устройства имат значителни подобрения в процесорите, съхранението и различни технологии, включително тази за по-реалистични картини. Но това поколение конзоли ще се появи при тежка икономическа ситуация за разлика от предишните. Рекордната безработица едва ли ще насърчи продажбите на скъпи машини, когато има и по-евтини опции. Сегашният Xbox от Microsoft може да бъде намерен за 200 долара.

Това създава затруднения и за двете компании, докато обмислят как да пуснат новите си устройства. В интервю за BBC, публикувано на 8 юни, ръководителят на звеното на Microsoft, отговарящо за Xbox, Фил Спенсър подчерта „огромната икономическа несигурност“, придружена от съкращения и пускането на служители в неплатен отпуск.

"Искаме да сме в час с това, когато пуснем конзолата“, коментира той. „Как можем да я направим максимално достъпна? Как можем да дадем избор на купувачите?

Това е правилният подход, особено като се има предвид, че реалната печалба идва от самите игри и свързаните услуги, а не от хардуера. Но индустрията като цяло може би се сблъсква с производствени проблеми, тъй като блокадите заради пандемията принудиха повечето разработчици на игри да работят от вкъщи в най-важните месеци преди премиерите през есента.

Новите игри са и ключови за продажбите на новите конзоли. На събитието си в четвъртък Sony обяви 28 нови заглавия, но потвърди само, че повечето ще са налични за „премиерния прозорец“ на PlayStation 5, който включва първите четири до пет месеца след излизането на конзолата на пазара.

През май Microsoft обяви 13 игри за този период.

И Sony, и Microsoft трябва да се борят с гейминг бизнеса, който се насочи към безплатни мултиплейър игри като „Fortnite” и „Apex Legends”. Тези заглавия не се нуждаят от най-високия клас конзоли. Всъщност са създадени добре, така че да привличат огромна аудитория в различни платформи. В тази конзолна война цената ще е само половината от битката.

Още технологични новини вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:37 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още