fallback

Основният поддоставчик на Apple успя да надмине прогнозите

Това се случи, след като търсенето на устройствата на американския гигант нарасна след пандемията

10:19 | 12.08.20 г.

Ключовият партньор на Apple – Hon Hai Precision Industry, отчете печалба, която надмина прогнозите. Това се случи след като блокадите засилиха търсенето на таблетите iPad и на компютрите MacBook, сглобявани от основното ѝ звено Foxconn Technology Group, пише Bolomberg.

Тайванската компанията отчете нетна печалба от 22,9 млрд. нови тайвански долара (778 млн. щатски долара) за тримесечието, завършило през юни, в сравнение със средна оценка на анализаторите за 18,1 млрд. нови тайвански долара. Приходите са достигнали 1,13 трлн. нови тайвански долара, или с 2,8% по-малко спрямо същия период година по-рано, сочат изчисления на Bloomberg News, базирани на отчитани по-рано месечни данни.

Hon Hai се възстановява от рекордния спад на печалбата през първото тримесечие, след като производството в нейните заводи беше подновено, а търсенето на устройства нараства. Пандемията вероятно е подкрепила продажбите на iPad и Mac, въпреки че затварянето на магазините на Apple натежа над продажбите на iPhone, обяви главният изпълнителен директор на американския технологичен гигант Тим Кук на 31 юли, след като разкри, че тримесечните приходи са надминали очакванията. Apple носи около половината от приходите от продажби на Hon Hai.

Въпреки че Apple се представя по-добре, другите клиенти на Hon Hai не могат да се похвалят с толкова добри резултати. Листнатото в Хонконг звено FIH Mobile обяви в новия си отчет на 7 август, че макар новите смартфони на Huawei Technologies да са популярни в Китай, те не са отговорили на очакванията другаде след санкциите, наложени от Съединените щати. Друг ключов клиент – Xiaomi, преживя удар на индийския пазар заради нарасналото напрежение между страната и Китай. FIH записа 100 млн. долара загуба за първото полугодие.

Foxconn променя своите обичайно фокусирани в Китай операции. Hon Hai е сред поддоставчиците на Apple, които планират да разраснат операциите си в Индия, потенциално помагайки на производителя на iPhone да увеличи присъствието си в страната с население от 1,3 млрд. души и да пренасочи част от веригата на доставки на американската компания извън Китай, докато отношенията между Пекин и Вашингтон се влошават.

Тайванската компания се сблъсква и с нарастващи предизвикателства от страна на китайските си конкуренти. Местният гигант в електрониката Luxshare Precision Industry е на път да стане първият китайски поддоставчик на iPhone, след като през юли успя да сключи сделка да купи завод за производство на смартфоните на Apple от Wistron.

Въпреки че Hon Hai ще запази поръчките за сглобяване на премиум телефоните iPhone, Luxshare ще се заеме с бизнеса с ниския до среден клас смартфони на Apple, твърди анализаторът на Fubon Securities Артур Лиао.

Поръчките могат да бъдат допълнително засегнати, след като президентът Доналд Тръмп издаде заповед, забраняваща на американски граждани да правят бизнес с WeChat на Tencent Holdings. Годишните продажби на iPhone могат да се сринат с 25-30%, ако Apple бъде принудена да премахне приложението от магазините си по света, твърди анализаторът на TF International Securities Мин-чи Куо.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:39 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още