fallback

Lenovo отчете рекордни резултати благодарение на новата нормалност

Работата от дистанция и търсенето на компютри подкрепят бизнеса на компанията

13:16 | 03.11.20 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайската Lenovo Group, която е най-големият производител на персонални компютри в света, отчете по-висока от очакваното тримесечна печалба. Освен това обяви, че продължава да печели от „новата нормалност“ – работата от дистанция заради Covid-19, предава Ройтерс.

Китайският гигант постави нови рекорди за приходите на групата, за печалбата преди данъци и за нетната печалба, а трите ѝ ключови бизнес групи генерираха растеж на годишна база за първи път от шест тримесечия.

„Миналото тримесечие беше това, което бих нарекъл перфектно тримесечие за Lenovo“, коментира председателят на компанията Ян Юенцин. „Надявам се, че текущото ще е още по-добро“.

Lenovo отчете 53% скок на нетната пeчалба за отчетния период, завършил през септември, до 310 млн. долара. Тя успя да надмине средната прогноза на анализаторите за 224 млн. долара, сочат данни на Refinitiv. Приходите са се увеличили със 7 на сто до 14,5 млрд. долара.

Основната печалба на акция за второто тримесечие бе в размер на 2,59 щатски цента, или 20,08 хонконгски цента. Бордът на директорите на Lenovo обяви междинен дивидент в размер на 6,6 хонконгски цента на акция.

Тъй като пандемията принуди компаниите по света да се насочат към работа от дистанция, а хората предпочитат да стоят повече вкъщи, компанията очаква да спечели от скока на продажбите на персонални компютри и таблети.

„Нашите персонални компютри за гейминг и леките и тънките ни персонални компютри реално увеличават маржа по-бързо от другите продукти“, коментира Ян.

Според компанията за пазарни проучвания Gartner глобалните продажби на персонални компютри са нараснали с 3,6% през тримесечието от юли до септември, благодарение на търсенето на развлечения у дома и дистанционното обучение. Освен това е записан най-големият растеж на пазара на персонални компютри в Съединените щати от десетилетие.

Lenovo затвърди лидерството си на пазара на персонални компютри и вече има 25,7% пазарен дял. Тя се нарежда пред HP и Dell Technologies, които разполагат съответно с 21,6% и 15,2%.

Ян обясни, че проблемите с доставките, особено на дисплеи и чипове, пречи на компанията да отговори на цялото потребителско търсене.

„Търсенето не е проблем, доставките са. Ако можем да запълним достатъчно доставки, можем да продадем повече продукти“, коментира още той.

Още новини за технологичните компании можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:01 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още