fallback

Oppo започва съкращения, след като се опита да се бори с Apple

Китайският гигант планира да се раздели с около 20 на сто от служителите си

11:43 | 16.09.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Производителят на смартфони Oppo съкращава около 20% от служителите в своите ключови екипи за софтуер и устройства, след като сля операциите си с One Plus – първата голяма консолидация в китайската мобилна индустрия, която се бори с недостига на чипове и причинените от Covid-19 икономически шокове, пише Bloomberg.

Oppo, която през 2016 г. стана най-продаваната марка в страната, се свива, след като през последните години се разрасна твърде бързо що се отнася до наемането на кадри, и атакува премиум сегмента, доминиран от Apple, твърдят източници, запознати с въпроса. Съкращенията засягат важни звена, включително екипа, който персонализира Android в собствената ColorOS, както и екипа за интернет на нещата, който разработва редица носими устройства като умни часовници и слушалки, допълват източниците, пожелали да останат анонимни.

В средата на 2021 г. Oppo се сля с по-малката компания за висок клас устройства One Plus, с която споделя инвеститори. Целта беше да се обединят ресурси и да се намалят разходите, но това създаде излишни позиции. Екипът за научноизследователска и развойна дейност, свързана с телефони, както и позициите по продажби в чужбина, все още не са засегнати от съкращенията, твърди един от източниците. Представител на Oppo е отказал да коментира.

Базираната в Шънджън Oppo създаде една от най-големите китайски марки смартфони, като се насочи към частните търговци на дребно в селските райони и заложи на устройства с по-големи батерии и повече памет. Но големите инвестиции за експанзия на пазари от Индия до Югоизточна Азия и Европа не се отплатиха, както се очакваше, предвид силната конкуренция на компании като Xiaomi и Apple. Сега Oppo се бори със забавянето на търговията на дребно в Китай, защото възраждането на Covid-19 блокира части от страната.

Насочването към други области също не донесе достатъчно добри резултати. След няколко години работа делът на Oppo на пазара на умни часовници остава под 1%, а на нея се падат едва 1,7% от продажбите на слушалки, твърди анализаторът на IDC Брайън Ма.

„Компанията се насочи към няколко фронта, атакувайки премиум сегмента, като направи големи регионални залози и премина към носимите устройства“, коментира Тарун Патак, директор проучвания в Counterpoint. „Съкращенията вероятно са свързани най-вече със свиване на разходи, а не с промяна на стратегията“.

В своя пик Oppo обсипа търговците на дребно с бонуси, за да грабне пазарен дял. Освен това заложи на централа в Шънджън, която е проектирана от Zaha Hadid Architects. Тя има 20-етажно вертикално лоби и арт галерия.

Oppo

Компанията не разкрива финансови подробности за бизнеса си. Глобалните продажби на смартфони на Oppo нараснаха с 37% през второто тримесечие, а това се оказа достатъчно тя да запази четвъртото си място в индустрията според IDC.

OnePlus пък успя да навлезе по-дълбоко в американския пазар от всяка друга китайска марка досега, но също не успя да оспори доминацията на Apple и Samsung Electronics сред премиум клиентите. Китайската Huawei Technologies, която за кратко беше най-големият производител на смартфони в азиатската държава, през 2020 г. продаде голяма част от бизнеса си с устройства, след като американските санкции блокираха доставките на особено важните за бизнеса чипове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:21 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още