fallback

Отслабващото търсене на смартфони повлече надолу приходите на Xiaomi

Компанията все пак се справя доста по-добре от други големи китайски компании на пазара на смартфони

14:25 | 23.11.22 г.

Тримесечните приходи на китайския технологичен производител Xiaomi са спаднали с близо 10%, след като компанията се сблъска със свиващия се глобален пазар на смартфони и отслабващо потребителско търсене на вътрешния си пазар, пише Bloomberg.

Базираната в Пекин компания е генерирала 70,5 млрд. юана (9,85 млрд. долара) приходи и 1,5 млрд. юана нетна загуба за тримесечието до края на септември, което отразява отписването на близо 3 млрд. юана от инвестиционни загуби. Инвеститорите очакваха средно 70,2 млрд. юана приходи и 1,8 млрд. юана нетна печалба. Коригираната нетна печалба е надхвърлила прогнозите на анализаторите.

Китайската политика за нулев Covid внесе хаос в технологичната индустрия на страната и във веригите на доставки, потискайки икономическата активност. Същевременно търсенето на електроника се охлажда, докато клиентите реагират на ускоряващата се инфлация и забавянето на икономическия растеж.

Глобалните продажби на смартфони се очаква да се свият с 2,9% през следващата година, след 12,2% понижение през 2022 г., прогнозира Jefferies този месец. Продадените бройки на Xiaomi ще спаднат през тази и следващата година, преди да се възстановят леко през 2024 г., допълват от Jefferies.

Смартфоните, произведени през последните години, са добре направени, така че потребителите нямат толкова голяма необходимост от нови, твърдят анализаторите на Jefferies, включително Едисън Лий и Ник Ченг в бележка от 9 ноември. По думите им новите модели имат по-малко иновации.

„Структурната слабост е по-лоша от очакваното“, казват анализаторите, а предизвикателствата са „допълнени от слабата икономика“.

Спадът на продажбите на смартфони в Китай може да продължи и през 2023 г., въпреки че понижението е било по-малко през септември, твърдят Стивън Ценг и Шон Чен от Bloomberg Intelligence. По думите им подкрепата от пускането на iPhone 14 би била еднократна, а слабостта на Android ще бъде голяма в следващите месеци.

Xiaomi отчете първия спад на приходите си от продажби през първото тримесечие, последван от 20% понижение на приходите през тримесечието до края на юни.

Дори световните лидери не са пощадени. Samsung Electronics – най-големият производител на телефони, дисплеи и чипове с памет, посочи, че спадащите продажби на смартфони в Китай натежават на бизнеса му с компоненти. Apple очаква да произведе с поне 3 млн. по-малко броя iPhone 14 от първоначално очакваното за годината, споделят източници, запознати с плановете на гиганта. Причина за това е по-слабото търсене на по-евтините версии на модела.

Акциите на Xiaomi загубиха половината от стойността си през последната година, оставяйки компанията с пазарна капитализация от 31 млрд. долара. И все пак Xiaomi се представи по-добре от китайските си конкуренти като Oppo и Vivo, благодарение на по-големия си международен отпечатък и дистрибуция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:25 | 23.11.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още