Печалбата на китайския технологичен гигант Xiaomi отчете по-голям спад повече от очакваното, след като свиването на световния пазар на смартфони е повлиял негативно на растежа на компанията, пише Bloomberg.
Нетната печалба е спаднала с 83% до 1,39 млрд. юана (204 млн. долара) за трите месеца до юни на годишна база спрямо средна прогноза за 1,5 млрд. юана. Приходите са се понижили с 20% до 70,2 млрд. юана в сравнение със средната прогноза за 70 млрд. юана.
Xiaomi, която някога беше най-големият китайски бранд на смартфони, отстъпи позиции на конкурентни марки като Honor и Vivo, които печелят младите потребители с дизайн и агресивен маркетинг. Усилията на Xiaomi за експанзия в премиум сегмента, където iPhone на Apple държи силни позиции, също постигат напредък бавно.
Инфлацията, опасенията от рецесия и войната в Украйна оказаха натиск върху бизнеса на Xiaomi със смартфони. Световните продажби на устройства се свиха с повече от една четвърт през второто тримесечие – най-големият спад сред петте топ производителя, обяви IDC. В Китай продажбите на устройствата на Xiaomi са спаднали с 22% през тримесечието до края на юни, което е по-бързо от средния пазарен спад от 14,7% по данни на IDC.
Индия също иска да ограничи китайските производители на смартфони да продават устройства на цени под 150 долара, което носи нови предизвикателства за редица брандове, включително на Xiaomi.
Намаленията, предлагани по време на големите онлайн промоции през периода, също повлияха на рентабилността на Xiaomi, коментираха анализаторите на Bloomberg Intelligence Стивън Ценг и Нейтън Найду преди обявяването на финансовите резултати.
Милиардерът съосновател Лей Джун се бори да трансформира 12-годишната компания във воден от иновациите гигант, който произвежда всичко, което едно семейство може да използва – от миялни машини до куфари и камери за видеонаблюдение. Най-голямото начинание на Xiaomi е струващият 10 млрд. долара проект за електромобили, воден от самия Лей. Но Xiaomi има проблеми с получаването на разрешително от китайските регулатори, обяви Bloomberg News през юли. Миналата седмица, по време на събитие на компанията, Лей каза, че все още е ангажиран с автомобилния проект.
Xiaomi преживя болезнена година


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво