Китайският телекомуникационен гигант Xiaomi Corp. провежда тестове в Китай на 140 автономни превозни средства, каза изпълнителният директор Лей Дзюн, цитиран от Ройтерс.
С това компанията бележи съществен напредък по отношение на плана си да навлезе на пазара на електромобили и да предизвика утвърдените марки и технологичните конкуренти.
По време на пресконференция Лей посочва, че Xiaomi е ангажирала 500 служители, които са се посветили единствено на разработването на технология за автономно шофиране, свързана с предстоящия електромобил на компанията. Тя е заделила 3,3 млрд. юана (490 млн. долара) като инвестиция в проекта.
Отделно Лей представи хуманоиден робот, наречен CyberOne, с тегло от 52 кг и височина от 177 см, който обаче все още не е готов за масово производство.
Редица други китайски компании вече инвестират в технологии за роботизирани превозни средства, включително фирмата за споделено пътуване Didi Global и операторът на интернет търсачката Baidu. Именно Baidu се превърна в първата компания в Китай по-рано тази седмица, която получи разрешение от властите за експлоатация на напълно автономни таксита по обществените пътища.
Лей Дзюн основава Xiaomi през 2010 г. и бързо я превръща в една от най-продаваните марки смартфони с Android, както в Китай, така и в световен мащаб по-късно.
През 2021 г. Лей обяви, че Xiaomi ще навлезе на пазара на електрически превозни средства, което според него ще отбележи последното му голямо предприемаческо начинание.
Компанията се ангажира да стартира масово производство през първата половина на 2024 г. По-рано тази година компанията започна изграждането на първия си автомобилен завод в Пекин.
Производителят на смартфони и електроника се насочва към нови области на растеж, след като записа първия спад на приходите си от продажби в историята си през първото тримесечие. Въпреки че някои директори на Xiaomi се надяват, че властите евентуално ще дадат зелена светлина на новия проект, други са притеснени, че процесът ще забави плановете на компанията.
Китай засилва контрола си върху сектора за електромобили, след като много компании навлязоха в индустрията и това доведе до вълна от фалити. От новите кандидати се иска да представят серия от документи, за да докажат своите финансови и технологични възможности, а процесът за преглед може да отнеме месеци. Правителството също така понякога отхвърля заявления, а компаниите се връщат на изходна позиция, когато става дума за регулаторния процес.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари