IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да електрифицираш велосипеда си?

Swytch се цели в масовия пазар с комплекти за лесно преоборудване на конвенционални велосипеди

21:35 | 28.12.22 г. 8
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

През последните няколко години електрическите велосипеди процъфтяват в САЩ, водени от увеличения интерес към дейностите на открито в условията на коронавирусна пандемия, нарастващата осведоменост за ползите им като алтернатива на автомобилите и развиващите се вериги за доставка, които намаляват разходите. Средната цена на електрически велосипед за придвижване до работното място сега е около 2600 долара, а е възможно да се намери и приличен модел за по-малко от 1000 долара, пише Bloomberg.

Преди десетилетие обаче електрическият велосипед все още беше рядкост и повечето модели на пазара бяха направени с комплекти за преобразуване на стари модели, посочва Ед Бенджамин, основател и председател на Асоциацията за леки електрически превозни средства. За ранните поддръжници на идеята модернизирането на стария велосипед често беше по-евтино и по-лесно от закупуването на готова електрическа версия.

„Преди това беше голямо нещо“, коментира Бенджамин. „Това не е така от може би десет години насам, защото готовите велосипеди станаха много привлекателни на цена“, отбелязва той.

Масовото навлизане на електрическите велосипеди до голяма степен превърна комплектите за преобразуване в нишов продукт на пазара. Но 5-годишната Swytch се надява да навлезе в много по-широк мащаб: при масовите велосипеди. Компанията предлага комплекти за преобразуване на конвенционалните велосипеди с минимални разходи или въглероден отпечатък.

„Наистина е лесно да се направи“, споделя съоснователят и главен изпълнителен директор на Swytch Оливър Монтегю по време на интервю през октомври. „И това ще ви спести пари“, добавя той.

Като студент по инженерство в Оксфордския университет през 2012 г. Монтегю стартира малък бизнес, който изгражда и продава онлайн електрически велосипеди и комплекти за преобразуване на конвенционални колелета. С течение на времето той открива, че в складовете на компанията се натрупват стотици различни части, пригодени да работят с различни модели и размери велосипеди. „Проблемът, който ме накара да направя първата версия на прототипа на комплекта Swytch, беше просто опит да опростя моя онлайн магазин“, разказва Монтегю. През 2017 г. той съосновава Swytch с настоящата си съпруга Хейли и главния технологичен директор Димитро Хрома. Компанията продава първата версия на своя комплект чрез кампания за групово финансиране по-късно същата година.

Към 2022 г. Swytch е набрала около 6 млн. долара, главно от инвеститори ангели. Монтегю споделя, че компанията очаква да достави около 30 хиляди комплекта тази година, подкрепена от около 70 служители, генерирайки приходи от около 20 млн. долара.

Монтегю обича да казва, че всеки, който може да смени велосипедна гума, е квалифициран да използва комплект на Swytch. Когато даден велосипед на клиент бъде преоборудван, служители на компанията осъществяват нагледен преглед чрез видеовръзка.

При обикновените електрически велосипеди е невъзможно да се кара с изтощена батерия поради теглото. При оборудваните с технологията на Swytch велосипеди този проблем отпада, изтъква Монтегю.

Двигателната помощ при карането на велосипед с хардуер на Swytch може да бъде настроена на пет нива и работи само, докато клиентът върти педалите. Тя също така прекъсва при достигната скорост от 24 км/ч – ограничение, което може да бъде зададено и за 32 км/ч за велосипедите в САЩ.

До голяма степен изживяването с комплект на Swytch зависи от велосипеда, който се преоборудва.

Според Хрома подходът на компанията щади околната среда. „Ако купите чисто нов електрически велосипед, защото смятате, че е нещо добро за околната среда, първоначално заличавате тази полза, тъй като за изграждането на този велосипед трябва много алуминий, много метал, неща, които иначе не трябва да купувате“, изтъква Хрома.

Колко емисии се отделят при производството на електрически велосипеди и други подобни теми може да откриете в пълбата статия на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:03 | 28.12.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

8
rate up comment 2 rate down comment 0
scott
преди 1 година
"продукта" и тук. сорка, българчетата не сме нито луди, нито ***. секи гъзар си зима кола, останалите на пазара на велосипеди си пазаруваме неелектрлички за здравен ефект и то от европски сайтове.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 0
scott
преди 1 година
До: zelka007в умът ми беше да направиш първа вноска за дачия и да почнеш да плащаш 300-400 на месец. Но може и да греша с тези сметки. Виж, новте велосипеди /гравел, дискови спирачки, електронни скорости/ стъпват на 10-15 хилки без проблем. А единственото свястно елколело, което някога съм виждал и карал беше един спешълайз за 16 хилки. Зад всчико това /рекламата на електрически велосипеди/ прозира бившата фирма Лидер. Ориентира се да прави елвелота за европа и сега май опипва с реклама на
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 0
doba
преди 1 година
До: Zlato, приятел, за моторче ти трябват: книжка, данъци към Общината, ГО, ГТП, винетка :) честито Суровакане :) За колелетата с двигателче все още няма :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 1
Zlato
преди 1 година
А защо да не си взема моторче и обикновено колело :))) Електрически велосипед само за над +70 години с подагра. Хем да се придвижат по-бързо, хем и да се пораздвижат. За останалите загуба на пари и възможност за пълноценно спортуване.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 2
zelka007
преди 1 година
До: scott... нищо ново не можеш да вземеш за 16к , нещо на около 10г и около 200х км (реални ...:)))... ) може ... Все още можеш за около 50к малолитражка некъде задържала са по складовете . Новите са по 100к и нагоре , ако я накичиш с екстрите и топ двигател средният клас отиват към 200к , каляските гонят половин милион ... електричките/хибридите са на сходни пари ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 3
doba
преди 1 година
До: scott: за по-големите изкачвания е добре да имаш двигател. Имам съседи ходят с колело на работа, но са си сложили и едно малко ДВГ за баирите - без тях не могат да смогнат :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 2
scott
преди 1 година
емили с тротинетката/, да станеш непредвидим риск за шофьорите и останалите на пътя. И ТОВА ЗАЩО?!?!?!?!? МОЛЯ ОРКЕСТЪРЪТ ДА БИЕ ТУШ, ТУКА Е ТОЧКАТО, КОЯТО НАЙ-НОГО МЕ ВБЕСЯВА: ДА ИЗЛЪСИШ 5 ШАПКИ ПАРИ ЗА НЕНУЖНА И ОПАСНА СТОКА, КОЯТО ТЕ УБИВА ПО ХИЛЯДИ НАЧИНИ. Имаш 16 к за вело? чудесно! ВЕДНАГА СИ КУПИ АВТОМОБИЛ НА ЛИЗИНТГ!!?!!! А ко ше ти идва на ъкълът електрички да караш..................
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 3
scott
преди 1 година
МРЪСНИТЕ *** ОТ ТАЗИ ФИРМА - ***!Искат да вземеме най-лошото от двата свята и да си направиме "електрически велосипед".Ей, ***, ВЕЛОСИПЕДЪТ е средство за здраве и удоволствие. Въртиш, развиваш си тялрото и духът и дишаш чист въздух.Какво предлагате вие? ДА СЕУ ПРЕМАХНАТ ВСЧИКИ ПРЕДИМСТВА ВА ВЕЛОТО, да седиш статичен върсъс въздушен поток от 40 км в час /ако се движиш с 20, насрещния поток ти е 40/, да ти заминат ставите, да бремчеш с 50 по шосето без никакава защита /емили с ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още