Печалбата на Xiaomi надмина очакванията на анализаторите, след като третият по големина производител на смартфони успя да се справи с трудното тримесечие, с което приключи годината, пише Bloomberg.
Продажбите на смартфони спаднаха значително през трите месеца до края на декември, но базираната в Пекин компания все пак успя да запише нетна печалба от 1,5 млрд. юана (218 млн. долара). Това се оказа над средната прогноза за 800 млн. юана. Приходите за тримесечието са достигнали 66 млрд. юана, обяви технологичният гигант. Анализаторите очакваха 65 млрд. юана.
Усилията на компанията да диверсифицира своите продукти и инвестиции ѝ помогнаха да се справи през един период, обхванат от рестрикциите по стратегията за нулев Covid в Китай и от проблемите при рязкото им премахване.
Компанията е напът да постигне целта си за масово производство на умни електрически превозни средства през първата половина на 2024 г., посочва Xiaomi в документи до регулаторите. Милиардерът съотновател на компанията Лей Дзюн направи експанзията в развиващия се сектор за електромобили приоритет за гиганта и обеща милиарди долари инвестиции за тази цел. Фирмата води преговори с Beijing Automotive Group за съвместно производство на електрически превозни средства, докато се опитва да изпълни обещанието да прави собствени коли до 2024 г.
Забавянето на изпълнението на амбициите на Xiaomi в автомобилния сектор до голяма степен беше свързано с одобрението на правителството, от което се нуждаеше проектът. Xiaomi е една от последните компании, които искат да се включат в китайския сектор за електромобили, който вече гъмжи от конкуренти, включително от утвърдени имена като BYD и Nio. Дори и без преднина, Лей, който нарече електромобилите поредното стартъп начинание в кариерата си, залага на опита на компанията си в сферата на свързаните технологии и изграждането на лоялни потребителски общности. През 2022 г. той похарчи 3,1 млрд. юана за умни електромобили и свързани с тях инициативи, сочат регулаторните документи.
Глобалните продажби на смартфони на Xiaomi са спаднали с 26,3% през четвъртото тримесечие – най-голямото понижение сред всички производители, след като търсенето по целия свят отслабна. И все пак продадените 33,2 млн. броя телефони за периода се оказаха достатъчно, за да изпреварят местните конкуренти и компанията да запази третото си място в света след Apple и Samsung Electronics по данни на IDC.
Лей обеща на инвеститорите да подобри рентабилността на Xiaomi, като същевременно запази мащаба на бизнеса – предизвикателна задача, която ще изисква подобряването на маржовете на бизнеса със смартфони и по-голяма печалба от инвестиции и по-печеливши интернет услуги.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?