Приходите за тримесечието на Xiaomi са се свили с 19%, отразявайки намаляващото търсене на електроника и интернет устройства във все още невъзстановилата се напълно китайска икономика, пише Bloomberg.
Продажбите са намалели във всички бизнеси, водени от 24% спад на приходите на смартфони и 28% понижение на международнo ниво. Това засенчва по-добрата от очакваното печалба за тримесечието, която е била подкрепена от намаляването на разходите и големия еднократен ефект от стойността на инвестициите ѝ.
Xiaomi е в разгара на капиталоемка трансформация, която съоснователят и председател Лей Джун нарече последното си голямо начинание: да стане играч на пазара на електрически превозни средства. Компанията, известна най-вече с изключително ниските маржове на печалба от смартфони с високи спецификации, се стреми да навлезе в пренаселената индустрия за електромобили и инвестира значително време и пари в проекта.
За да компенсира необходимите сериозни инвестиции, Xiaomi се опитва да ограничи разходите, включително за маркетинг. Нетната ѝ печалба възлиза на 4,2 млрд. юана (596 млрд. долара) за тримесечието до края на март. Приходите от 59,5 млрд. юана са над средната прогноза от 58,8 млрд. юана за същия период.
За да поддържа навлизането си в сектора на електромобили, чието изплащане ще отнеме години, компанията трябва да разчита на традиционния си бизнес с потребителска електроника и онлайн услуги, който понесе големи удари от икономическото забавяне на Китай. Двуцифрените спадове на глобалния пазар на смартфони все още не са се отразили напълно, като последните данни на IDC показват спад от 23,5% в доставките на телефони Xiaomi през първото тримесечие.
„От всички доставчици, които страдат по време на този труден икономически климат, Xiaomi е изправен пред основната тежест. Запасите са най-високи за Xiaomi в почти всички региони“, казва Набила Попал, директор по изследванията в екипа на IDC Worldwide Tracker. „Xiaomi също така загуби лидерството си на индийския пазар, което трябва да е доста болезнено за компанията“.
Гигантът пусна нов флагман Xiaomi 13 Pro през февруари, който бързо бе последван от Xiaomi 13 Ultra за 6499 юана преди месец. И двата телефона разполагат с Leica Camera и най-луксозните 1-инчови сензори за изображения на Sony Group, акцентирайки върху надграждането на първокласната гама на Xiaomi. Компанията, подобно на други на пазара, се опитва да прецени кога проблемът със свръхпредлагането ще бъде коригиран.
„Всеки се тревожи кога точно ще се обърне вълната и иска да бъде първият, който ще яхне вълната на възстановяване“, коментира Попал. „Това обаче е трудна ситуация. Всеки, който скочи твърде рано, ще се удави в излишни запаси“.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?