IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Приходите на Xiaomi се сриват с 19% заради все по-тежкия пазар на смартфони

Това засенчва по-добрата от очакваното печалба за тримесечието

22:02 | 24.05.23 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Приходите за тримесечието на Xiaomi са се свили с 19%, отразявайки намаляващото търсене на електроника и интернет устройства във все още невъзстановилата се напълно китайска икономика, пише Bloomberg.

Продажбите са намалели във всички бизнеси, водени от 24% спад на приходите на смартфони и 28% понижение на международнo ниво. Това засенчва по-добрата от очакваното печалба за тримесечието, която е била подкрепена от намаляването на разходите и големия еднократен ефект от стойността на инвестициите ѝ.

Xiaomi е в разгара на капиталоемка трансформация, която съоснователят и председател Лей Джун нарече последното си голямо начинание: да стане играч на пазара на електрически превозни средства. Компанията, известна най-вече с изключително ниските маржове на печалба от смартфони с високи спецификации, се стреми да навлезе в пренаселената индустрия за електромобили и инвестира значително време и пари в проекта.

За да компенсира необходимите сериозни инвестиции, Xiaomi се опитва да ограничи разходите, включително за маркетинг. Нетната ѝ печалба възлиза на 4,2 млрд. юана (596 млрд. долара) за тримесечието до края на март. Приходите от 59,5 млрд. юана са над средната прогноза от 58,8 млрд. юана за същия период.

За да поддържа навлизането си в сектора на електромобили, чието изплащане ще отнеме години, компанията трябва да разчита на традиционния си бизнес с потребителска електроника и онлайн услуги, който понесе големи удари от икономическото забавяне на Китай. Двуцифрените спадове на глобалния пазар на смартфони все още не са се отразили напълно, като последните данни на IDC показват спад от 23,5% в доставките на телефони Xiaomi през първото тримесечие.

„От всички доставчици, които страдат по време на този труден икономически климат, Xiaomi е изправен пред основната тежест. Запасите са най-високи за Xiaomi в почти всички региони“, казва Набила Попал, директор по изследванията в екипа на IDC Worldwide Tracker. „Xiaomi също така загуби лидерството си на индийския пазар, което трябва да е доста болезнено за компанията“.

Гигантът пусна нов флагман Xiaomi 13 Pro през февруари, който бързо бе последван от Xiaomi 13 Ultra за 6499 юана преди месец. И двата телефона разполагат с Leica Camera и най-луксозните 1-инчови сензори за изображения на Sony Group, акцентирайки върху надграждането на първокласната гама на Xiaomi. Компанията, подобно на други на пазара, се опитва да прецени кога проблемът със свръхпредлагането ще бъде коригиран.

„Всеки се тревожи кога точно ще се обърне вълната и иска да бъде първият, който ще яхне вълната на възстановяване“, коментира Попал. „Това обаче е трудна ситуация. Всеки, който скочи твърде рано, ще се удави в излишни запаси“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:03 | 24.05.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още