fallback

Удоволствието да правиш бизнес в Китай става все по-голям проблем

Много от корпорациите осъзнаха, че големите печалби в Китай понякога вървят ръка за ръка с големи разходи

16:33 | 30.10.13 г.

Китай отвори икономиката си за външни инвеститори през 70-те години на миналия век. Toва доведе до истински бум на мултинационални предприятия, които искаха да се възползват от местния растеж. И, разбира се, да спечелят от евтината работна ръка.

Днес обаче удоволствието да правиш бизнес в Китай вече започва да се превръща в проблем за някои чуждестранни компании. Напоследък много от корпорациите, като Samsung и Starbucks, осъзнаха, че големите печалби в Китай понякога вървят ръка за ръка с големи разходи.

Държавните медии, например, обвиниха Samsung в некоректни доставки на смартфони на пазара. Някои от устройствата са били дефектни и неработещи. Starbucks също стана обект на критики, конкретно заради завишените цени на кафето. Според представители на правителството популярната верига за топли напитки и закуски просто иска твърде много пари от китайците за чаша кафе. Това засегна много от лоялните клиенти на марката в цялата страна.

Говорейки за едрия бизнес, IBM страда от забавените доставки от страна на много държавни предприятия в Китай. Те са довели до спад на приходите с 22 на сто през третото тримесечие. Това е първото понижение на продажбите в поделението за развиващите се пазари на IBM. Това подразделение, разбира се, включва и Китай.

Повече за развитието на частния бизнес в Китай може да научите от материала на Bloomberg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:23 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още