Новите технологии трябва да се използват в сектора на транспорта, а управлението на БДЖ рядко е насочено към клиентското изживяване и удобството на потребителя. С тези аргументи преди четири месеца Тихомир Гърменлиев създава мобилното приложение BulTrain, което дава пълна информация за разписание на влаковете на БДЖ, електронните табла на гарите, маршрутите на превозните средства и планира предстоящи пътувания. В предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria той обясни, че от БДЖ все още не са се свързали с него за евентуална съвместна работа, но има желание да им предостави продукта си, след като го завърши.На този етап целта му е да развива приложението и да добавя нови функции.
Тихомир Гърменлиев създава приложението BulTrain, като задължителния дипломен проект на Технологично училище „Електронни системи“ към Технически Университет - София (ТУЕС), който зрелостниците представят. Той избира тематика, която го влече и има богат личен опит като потребител, затова добавя функции като наръчник, с най-често задаваните въпроси, както и лесен и удобен начин за потребителите да планират бъдещи свои пътувания.
„Сферата е много голяма за разработване, може да се отключат нови неща. Но най-важното е първо да добием първоначално ниво и след това може да мислим за добавяне на технологии и развитие“, посочи той.
Според него представената информация в приложението е изцяло в реално време маршрути, разписания и електронни табла на БДЖ. То има и бонус функции, добавени от ученика. Гърменлиев оценява като голям плюс липсата на реклами на платформата, които създателят не би добавил, тъй като е против визията му за удобство и достъпност. По думите му, при евентуална поява на нови железопътни оператори у нас, приложението ще включи и нужната информация за всеки от тях.
Разработката на приложението е отнела около четири месеца. Ученикът разкри, че идеята зад приложението идва, заради страстта му към влаковете и опита му като потребител в петте години на гимназиалното обучение. Той наблюдава проблемите на БДЖ и спънките, с които пътниците се сблъскват на ежедневна база, като липсата на информация или трудното ѝ намиране, както и различни промени в разписанията на влаковете.
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.


Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
ГДБОП и ДАНС разбиха група за ДДС измами, завлекли хазната с милиони
Синдикат в МВР: Трудно можем да приемем, че животът на полицай е оценен на гаранция от 5 000 лв.
Легендарната чалготека "Син Сити" става зала за изкуства
Първата дама на САЩ запали светлините на коледното дърво край Белия дом
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
преди 1 година При положение,че само една пета от приходите на БДЖ идват от продажбата на билети, т.е от клиентите, а останалите четири пети са доплащания и дотации от държавата, какъв стимул имат железниците да мислят за клиентското изживяване и удобството на потребителя?Дреме им на шапката. отговор Сигнализирай за неуместен коментар