Съвсем реална е възможността България да се превърне в производител на електромобили, коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Красен Матеев от Българската асоциация електрически превозни средства (БАЕПС).
Асоциацията, съвместно с още няколко европейски държави, разработва модел на мини автомобил, който позволява върху стандартно шаси да бъдат слагани различни каросерии, в зависимост от нуждите на клиента. Електрическият автомобил има пробег от 150 километра при скорост от 90 км/ч. Батерията може лесно да бъде сменяна и това позволява бързо зареждане на стационарни зарядни системи.
Матеев посочи, че през последните години има много бързо развитие на електромобилите и изграждането на зарядна инфраструктура в целия свят.
България също не изостава от тенденцията, макар че към края на 2015 година регистрираните електромобили у нас са под 500. Зарядните станции са около 50-60 с различен капацитет. Те са основно в големите градове – София, Пловдив, Бургас, Варна и Русе.
С технологичните новости, които позволяват пробег от над 80 километра с едно зареждане, покупката на електромобил вече е икономически изгодна, посочи още експертът. Матеев посочи, че цената на електрическите автомобили остава по-висока от тази на конвенционалните, но в рамките на градската среда е по-изгодно да се ползват именно електромобили.
Тяхното зареждане не само е по-евтино, но и те паркират безплатно в синя и зелена зона и така разходите са по-ниски, каза още Матеев.
Повече за развитието на електромобилите у нас можете да видите във видеото.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 7 години Уважаеми блогъри, хайде да престанете да пишете глупости. Ако разсъждаваме ,като някои от вас, още трябваше да се ползваме от добрите стари парни машини (защото световната икономика е заточена под тях). Да ама не. Основни "врагове" на електрокарите са страните производителки на петрол чиито бюджет се захранва основно от продажбата на въглеводороди. Някои от арабските страни САЩ (колкото и да е чудно) , Русия и страните от латинска Америка ,които се хранят предимно от продажби на петрол (Венецуела и Бразилия например). В Европа няма вече достатъчни количества енергийни горива, и почти всичко което е въглеводород отдавна е на последни издихания и това ги прави зависими от доставките на енергоносители от арабските страни и Русия нещата в САЩ също не са толкова розови. За да се намали тази зависимост започнаха да се търсят нови системи за автомобили. Интересното е че в САЩ първи се обърнаха към електрокарите, а не към разни измислени хибриди, на горивни клетки и каквито там се сетите екзотики. В резултат, докато Европа предлага "прототипи" то в САЩ демонстрират направо серийно производство. Китайците също се заразиха от тази тенденция и предлагат прототипи (някои са сполучливи копия на европейски и американски модели, но други са просто ужас ). В стремежа си да се покажат оригинални поставят 50 инчови дисплеи на таблото и какви ли не глупости. Тенденцията към електрифициране е ясна, трябва да се помисли дали не бихме ли могли да участваме. Имаме богати традиции в областта електрокарите и мотокарите, а електромобила е същото само че малко по усложнено. Колкото и да ритате, електромобилите са бъдещето на човешкия вид. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Евала Гоше, респект. Електричките са поредната мода която, да , е МАЛКО по-екологична от ДВГ. Аз отдавна казвам, че ако искаме наистина еко транспорт, е нужна цялостна реорганизация и преминаване от лични МПС към влакове и велосипеди. Ако инвестициите в пътна инфраструктура се насочат към ЖП инфраструктура и изграждане на публичен транспорт, ще се постигнат чудеса и хората ще се придвижват лесно, удобно, евтино и екологично, НО това ще срине огромната автоиндустрия и съпътстващите я услуги, петролна индустрия, рафинерии и т.н. и ще бъде звучен шамар върху икономиката в световен мащаб и върху потребителското общество, а това никой не смее да направи отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Личната електричка е само капка в морето. Разбира се че ще е по-добре, но не много. Това е като да сложиш лекопласт на огнестрелна рана. Глобалната икономика ползва предимно традиционно енерго. Камиони, автобуси, кораби, самолети, фабрики, почти всеки отрасъл ползва не-чиста енергия. Дори и за направата на една ел. кола са необходими една камара петролни продукти (гуми, батерии, интериор, пластмасови компоненти, и тн.). Много сме далече от истината че да акцентираме на ел. колите толкова много. Да, добре би било да ги има, ще понамалее шума и смока в по-големите градове, но до там. Те едва ли ще решат основните глобални проблеми по опазване не околната среда. Загубената битка за Амазонския рейнфорест, екологичната катастрофа в Китай и Индия, нелегалното изхвърляне не токсични отпадъци, популационна експлозия която само ще засили тези тенденции, и тн. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Stone_Kold, в една пещера ще се чувстваш още по-добре :-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Секви хуйййй фонове отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Най хубаво е да си живея на село в къща с голям двор и да си гледам живота и съм ви пикал на секви таблети *** фонове интернети електрички и прочие отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Да, ама не. В Германия има 3000 евро отстъпка от цената на електроавтомобил, Нисан Лийф (който е КОЛА, а не велосипед на 4 колела както БГ проекта) вече струва 18хил евро. Вярно, че първите 3 години ще му плащате наем на батериите по 80 евро месечно, но пък няма годишен данък за 5 години и застраховката му е ниска! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години За градско каране няма нужда от автомобил. Има велосипеди има градски транспорт ( поне в големите градове) а в малките и пеша става отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Чудесно.Има нужда от евтин алтернативен електромобил за градско каране с пробег до 150 км. (около 100км. в неикономичен режим). отговор Сигнализирай за неуместен коментар