fallback

Образователната система в България страда от хронично недофинансиране

Страни с по-високи дългове и дефицити са инвестирали повече в образование, според експерт

17:07 | 06.12.16 г. 2

Като правило страните, които заделят по-голял дял от своя брутен вътрешен продукт (БВП) за образование, имат по-добри образователни резултати, по-високо качество на работната сила и човешкия капитал и по-успешно позициониране на международното разделение на труда.

Това заяви главният икономист за UniCredit Bulbank за България Кристофор Павлов в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Павлов коментира доклад, на който е автор, разглеждащ проблемите на образователната система в България през призмата на десетилетия хронично недофинансиране.

Интересно е да се подчертае, че страни, които са оперирали при много по-високи ограничения от гледна точка на дълга и дефицитите, са инвестирали повече в образование, каза Павлов. 

Според него тази диспропорция може да се обясни с вярата на управляващите в причинно-следствената връзка между парите, инвестирани в образование, и силата на икономиката. След 1997 г. в България много пера от бюджета работеха в режим на икономии, за да се намали дълговото бреме от 100% от БВП, като вместо спестените пари да бяха инвестирани в намаляване на данъците, една част от тях можеха да отидат за ключови инвестиции в образование, подчерта той.

Вижте повече във видеото.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:33 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още