fallback

Б. Николов: Потребителите трябва да са по-активни при оценка на качеството

Предпочитанията на клиентите ще принудят компаниите да променят рецептурата на продуктите, убеден е директорът на „Активни потребители“

14:43 | 20.03.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Европейският пазар е най-строго регулиранираният в света по отношение на качеството на храните, но в България, въпреки че постоянно се мисли за контрол, не достига публичност. Ако потребителят е по-информиран за тестовете от проверките, това бързо ще принуди компаниите да подобрят качеството на храните.

Това коментира Богомил Николов от Българската национална асоциация "Активни потребители" в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

Той е убеден, че хората с предпочитанията си ще принудят компаниите да променят рецептурата на продуктите. Николов напомни, че тази формула се прилага успешно на Запад от 60 години.

„Стоките в Германия и Холандия се подлагат на контрол всеки месец и товае е институционализирано от страна на държавата, за да са по-силни портребителите при получаване на информация. С правото си на избор те въздействат много по-силно, отколкото заплахата от глоба или санкция, която предвижда другият ред на контрола“, посочи изпълнителният директор на Асоциация "Активни потребители".

Според него трябва да се засили ролята на българския потребител, който разполага с по-малко информация за качеството, отколкото средния германски потребител.

"Контролът е скъпо нещо и ние като граждани и данъкоплатци не си даваме сметка за това", подчерта Николов.

По думите му българските регулатори и контролни органи не взимат достатъчно активна роля, когато става дума за законодателство за техния статут и правомощия, и се поставят в зависимост от политиците, като не изискват от тях допълнителен бюджет и лаборатории за проверки.

Разговора можете да видите във видеото

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:09 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още