fallback

Драганов: Държавата се проваля за рекламата на туристическия ни продукт

Трябва да инвестираме в кадри, които да обърнат внимание на туристическите атракции публична собственост, смята експертът

10:56 | 23.11.17 г.

През 2017 година България посрещна много туристи. Това се дължи основно на бума на нискотарифните полети. Те карат много туристи, интересуващи се от градски забележителности. Посещаемостта на градове като София, Пловдив, Велико Трърново расте. Морските курорти обаче стагнират, като ръстът там е 2,2%. Това коментира директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов по Bloomberg TV Bulgaria.

По думите му държавата ни се проваля в сферата на маркетинга и рекламата на туристическия ни продукт, туристическите ни щандове на големите изложения в сферата също са „пълен провал“ - празни, неугледни, без нужната информация в интернет.

Като слабо звено специалистът отбеляза и политиката на Министерството на туризма по отношение на преместваемите обекти по плажовете.

Той повтори основният проблем на държавната политика в сектора на туризма– липсва адекватно управление на туристическите атракции публична държавна собственост, липсва дори и яснота кои са те.

„Трябва да инвестираме в кадри в политическото управление на туризма, което да насочи своето внимание към туристическите атракции публична собственост, които са абсолютно занемарени, неконкуретоспособни, неуправляеми, няма смислен регистър на тях, липсва качествен интернет сайт, който да представя информация“, посочи Драганов.

„Туристическите атракции публична собственост се нуждаят от инфраструктура, от управление, от маркетиране, което да генерира допълнителни приходи за местната икономика. Именно това трябва да прави държавата“, категоричен е Драганов.

Още вижте във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:59 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още