fallback

Медиен експерт: В България липсва платформа за проверка на новините

Източникът на информация е изключително ключов, коментира Пепи Димитрова

11:36 | 13.03.18 г. 3

В САЩ вече има много големи платформи, чрез които се проверява истинността на информацията. Все още в България няма такава платформа, която да събира в алгоритъм източника на информация, за да стане ясно доколко може да се вярва на дадена новина. Това коментира Пепи Димитрова, ПР и медиен експерт, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

„Когато хората се научат да се съмняват, те проверяват и такъв сайт има голямо потребление, което генерира доходи“, обясни Димитрова.

Според медийния експерт живеем в общество, в което хората имат усещането, че има глобална несправедливост и са в постоянно изкушение да вярват, че "има някаква конспирация, която ги набутва в дъното".

Пепи Димитрова обясни, че алгоритмите на социалните мрежи позволяват на фалшивите новини да се разпространяват по-бързо сред потребителите.

По думите ѝ психолозите отдавна са доказали, че „човек намира начин да вярва в това, в което иска да вярва“.

„Разбира се, винаги ще се разпространява информация, лъжлива или истинна, която доказва техните тези. Винаги хората ще намират мотивация да вярват в това, в което вярват. И тук вече сме се провалили. Дори в създаването на понятието, което би трябвало да послужи за борба с фалшивите новини, сме се провалили", е мнението на медийния експерт.

Тя посочи, че всички теми и новини, които правят висшестоящите уязвими, винаги ще се разпространяват.

Димитрова смята, че анонимността и скоростта на разпространение са ключови за наличието на множество фалшиви новини днес.

„Заради цялата тази лъжа, която ни връхлита отвсякъде, започваме да се съмняваме. Когато това се случи, ние се съмняваме и в доброто, ставаме апатични, ставаме общество от хора, което не е готово да предприеме никакво действие“, каза Пепи Димитрова и потвърди, че източникът на информация е изключително ключов.

Защо на истинските новини са им необходими шест пъти повече време, за да стигнат до аудитория от 1500 клиенти в сравнение с фалшивите? Защо Facebook намали показването на рекламни страници? Ще изпълни ли обещанието си Марк Зукърбърг и ще се върне ли към първоначалната си идея хората да си общуват повече един с друг на страниците на Facebook? Докога ще се манипулира обществото и ще изпълни ли българското правителство замисълът си да провери медийната среда? Вижте повече във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:05 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още