IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Платформата за малки обяви на Facebook Marketplace влиза в Европа

Услугата ще бъде пусната през тази седмица в 17 нови европейски страни

10:12 | 15.08.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Илюстрация:&nbsp;Facebook&nbsp;</em></p>

Илюстрация: Facebook 

Facebook засилва скромните си ходове в областта на електронната търговия, като разширява услугата си за свързване на местни купувачи и продавачи на 17 нови европейски пазара, съобщи американската компания в понеделник.

Платформата Marketplace, която е част от социалната мрежа заедно с потока за новини, снимки, видео, съобщения и други услуги на Facebook, представлява нова конкуренция за пионерите в областта на електронната търговия в общност, като например Craigslist и съответния бизнес на eBay.

Marketplace ще бъде пуснат през тази седмица в Австрия, Белгия, Чехия, Дания, Финландия, Франция, Германия, Унгария, Ирландия, Италия, Люксембург, Норвегия, Португалия, Испания, Швеция, Швейцария и Холандия.

Стартирала преди 10 месеца, Marketplace не начислява такси на купувачите или продавачите и има за цел да улесни потребителите да търгуват предимно стоки втора употреба, с възможност за пускане на артикули за продажба чрез смартфон или компютър за по-малко от 15 секунди. 

Marketplace, която вече се развива на шепа пазари, включително Съединените щати, Великобритания и Австралия, се основава на групите за търговия във Facebook. Те наброяват около 550 милиона месечно активни посетители, които представляват повече от една четвърт от общо 2 млрд. глобални потребители на Facebook.

„Искаме да улесним купуването и продаването, но също така искаме да го направим на базата на общността", казва Дебора Лиу, вицепрезидент на Facebook Marketplace.

Потенциалните купувачи могат да избират радиус за това докъде искат да пътуват, за да вземат покупките си, но повечето сделки по принцип са местни. Marketplace ограничава търсенията в рамките на националните граници, главно за да се избегне объркване, свързано с различните езици, казва Лиу.

Навлизането на Facebook в електронната търговия все още не оказва значително финансово въздействие. Компанията отбеляза 45% ръст на приходите до 9,3 млрд. долара през последното тримесечие, почти 98% от които се генерират от рекламирането в безплатните ѝ услуги.

Marketplace е имал 18 млн. артикула, публикувани за продажба в Съединените щати през май, съобщиха от компанията, въпреки че не са в състояние да разкрият колко вещи са били продадени, тъй като повечето сделки се извършват офлайн и се заплащат в брой.

Въпреки че не е точно сравнение, eBay, която оперира в повече от 30 държави, има 171 млн. активни потребители, които са извършили поне една сделка през последното тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:20 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още