fallback

Експерт: България изостава в опитите си да привлече китайския туристически пазар

Липсва подходящата маркетингова стратегия в тази насока, каза Димитър Попов от АБТТА

11:53 | 09.07.18 г.

Китайските туристи вече изместиха като брой японските на много места по света. България обаче изостава в опитите си да привлече този пазар, който е и доста специфичен. Това каза Димитър Попов, член на УС на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), в предаването "Бизнес старт", по Bloomberg TV Bulgaria.

Специалистът обясни, че в по-голямата си част китайските посещения в Европа са организирани. Те се провеждат съвместно от китайски и европейски туроператор. А в България липсва подходящата маркетингова стратегия в тази насока и добро представяне на страната пред туристи.

Попов посочи, че по-голямата част от туристите, които подобно на тези от Китай идват от толкова далече, биха комбинирали няколко европейски държави при посещението си. Според експерта от съществено значение е именно добрата маркетингова стратегия при представянето на България, както и добро сътрудничество между туроператорите в държавите. Маркетингова стратегия обаче в България липсва и то не само спрямо китайските туристи, коментира Попов.

В България липсва сериозен маркетинг, който трябваше да се случи още преди 10 години, когато всъщност започна да се отчита този бум на китайските туристи в Европа. В страната липсва тази организация между китайски и български туроператори. В момента посещението на китайци в България е доста слабо“.

Китайските туристи реализират предимно културно-опознавателен туризъм, не само почивка при посещенията си в Европа. Това значи, че тези туристи не отсядат само на едно място в страната, подобно на туристите, чиято основна цел е именно почивка. Приходите от такива туристи са значително по-високи, посочи Попов.

Факт е изоставането на България не само в добрата маркетингова стратегия, а и в дигитализацията на сектора, рекламата и услугите като цяло. За разлика от България обаче, в повечето държави, от които туристите идват, технологиите са значително напреднали и непрестанно се развиват, каза още експертът.

Дигитализацията на пазара протича с изключително бързи темпове. България трябва да отговори също с дигитализация на това технологично развитие. Това е една правителствена отговорност. България към момента значително изостава при тези процеси“.

Вижте още във видеото!

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:13 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още